  • 1. Data: 2004-07-21 16:06:25
    Temat: intrastat
    Od: "Robmon" <r...@m...pl>

    Witam. Mam małe pytanie związane z deklaracją intrastat. Czy bawić się w
    wypełnianie tego samemu czy też zlecić to dla biura podatkowego bądź agencji
    celnej. Jak to wygląda finansowo?
    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam. Robmon

  • 2. Data: 2004-07-21 18:48:49
    Temat: Re: intrastat
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/21/2004 6:06 PM, Robmon wrote:

> [...]
    > wypełnianie tego samemu czy też zlecić to dla biura podatkowego bądź agencji

    Wypełnienie deklaracji Intrastat jest proste, jeżeli masz poprawne
    faktury od kontrahenta.

    Mozna to robić przez Internet, trzeba tylko wczesniej uzyskać dostęp o
    co składa się wniosek do izby celnej.

    Zakładam, że wiesz, co to jest kod taryfy celnej, potrafisz przypisać na
    jej podstawie nazwe towaru zrozumiałą dla urzędnika, potrafisz znaleźć
    kurs waluty z dnia wystawienia faktury.

    Opłata za "robienie" Intrastatu miała wynosic najpierw 20 - 40 zł za
    pozycję, potem ustalono, ze lepiej, żeby było jak dawniej, czyli 200 -
    250; Co to znaczy "za pozycje" niestety się nie dowiedziałem, bo robie
    sam (w zeszłyym roku za odprawy zapłaciłem kilkadziesiąt tysięcy, więc
    jeżeli mogę nie płacić tyle, za coś co zajmuje pół godziny - godzine
    miesięcznie to tego nie robię).

    Jak masz dużo, to są programy, a o ile wiem te "księgowe" uzywane
    dotychczas można ubgrade'ować do stanu, który umozliwia wystawianie
    Intrastatu i faktur wewnetrznych.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-07-22 06:18:29
    Od: "racoon" <r...@p...fm>

    > Witam. Mam małe pytanie związane z deklaracją intrastat. Czy bawić się w
    > wypełnianie tego samemu czy też zlecić to dla biura podatkowego bądź
    agencji
    > celnej. Jak to wygląda finansowo?

    Wypełnianie intrastatu nie jest wielce skomplikowane. Trochę trzeba
    poświęcić na przeczytanie rozporządzeń i tyle.
    Przy odrobinie wprawy cała operaja zajmuje 1-2h.
    Proponuje ściągnąć na początek darmowy program do wykonywania zgłoszeń drogą
    elektroniczną. ( Ist@t ).

    Pozdrawiam
    Racoon

  • 4. Data: 2004-07-22 12:24:12
    Od: "blue.fox" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robmon" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Mam małe pytanie związane z deklaracją intrastat. Czy bawić się w
    > wypełnianie tego samemu czy też zlecić to dla biura podatkowego bądź
> [...]
    Demo programu
    http://www.econs.pl/
    instukcje
    http://mf.gov.pl/_files_/sluzba_celna/instrukcje_wyj