  • 11. Data: 2006-05-14 07:35:06
    Temat: Re: [OT] jaka forme opodatkowania wybrac?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 14 maj o godzinie 02:09, na pl.soc.prawo.podatki, Jacek Rakowski
    [www.goldap.info.pl] napisał(a):

    > Czy ten obrót nie wymaga wyboru jedynego mozliwego - pełnej ksiegowości i VAT?
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    wKF - jeżeli *wybór* - to musi być pomiędzy czymś.
    Skoro *jedynego* - to wyboru nie ma.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 12. Data: 2006-05-14 09:18:10
    Temat: Re: jaka forme opodatkowania wybrac?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Przepraszam walnalem pomylke :P

    kwota to 120 tys. < czyli 120 000 zł

    teraz prosze o porade.

  • 13. Data: 2006-05-14 15:12:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    dropsec wrote:
    > Przepraszam walnalem pomylke :P
    >
    > kwota to 120 tys. < czyli 120 000 zł
    >
    > teraz prosze o porade.

    I dalej każesz zgadywać?
    Jaka forma prawna tego bisnesu?
    Jaki rząd kosztów?

  • 14. Data: 2006-05-15 10:20:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> napisał w
    wiadomości news:4465ce99$1@news.vogel.pl...

    > Przy planowanych obrotach w wysokosci 120mln złotych musisz prowadzić
    > Ksiegi Rachunkowe (przekroszyłeś limit 800 tys. euro). Nie masz innego
    > wyboru.

    No ale jeśli jest to osoba fizyczna i taki obrót, to obowiązkowy
    jest sposób prowadzenia ewidecji księgowych czyli księgi handlowe.
    Ale sposób opodatkowania w dochodowym może wybierać nadal.

  • 15. Data: 2006-05-15 12:19:45
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    > I dalej każesz zgadywać?
    > Jaka forma prawna tego bisnesu?
    > Jaki rząd kosztów?

    Forma prawna , to ja sam czyli osoba fizyczna.
    Koszty - chodzi o koszty ktore ponioslem na zakup towaru i wszystkie z tym
    zwiazane?
    Jesli tak to okolo 90 tys. zl. (wiec moj zarobek to nie jest kokos :P )

  • 16. Data: 2006-05-15 22:19:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 May 2006, it was written:

    > Ale dlaczego? Czy ten obrót nie wymaga wyboru jedynego mozliwego - pełnej
    > ksiegowości i VAT?

    Oczywiście że grupowicz ma pełne prawo otrzymać "odpowiedź na to o co
    pytał, nie na to o czym myślał" :), niemniej założyłem że mamy do
    czynienia z błędem grubym.
    Tyle razy czytałem o milionach kilometrów przejechanych w rok samochodem
    albo rowerem że mało mnie zaskakuje ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-05-16 07:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, dropsec wrote:

    > (wiec moj zarobek to nie jest kokos :P )

    Przy niskich dochodach (w proporcji do przychodu) mniej ryzykowne
    są zasady ogólne: w razie straty nie ma podatku (a przy ryczałcie
    jest, pogłębiając dziurę w kieszeni).
    Ale co do OPŁACALNOŚCI to się okaże po wszystkim :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-05-16 08:32:21
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

> [...]
    > jest, pogłębiając dziurę w kieszeni).
    > Ale co do OPŁACALNOŚCI to się okaże po wszystkim :]

    Czyli jednoznacznie?

    Ksiegi przychodu i rozchodu? - jesli tak to jestem wstanie sam sobie z tym
    poradzic?
    (acha ktos na ten temat odpowiedzial ze jakies "ksiegi handlowe" co to
    znaczy?)

  • 19. Data: 2006-05-16 09:35:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    dropsec napisał(a):
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0605160906570.3588@athlon...

    > Czyli jednoznacznie?
    >
    > Ksiegi przychodu i rozchodu? - jesli tak to jestem wstanie sam sobie z tym
    > poradzic?

    To zależy. Na ile znasz przepisy o podatku dochodowym i VAT?
    Z samą księga na pewno sobie poradzisz ale już kwalifikacja dokumentów
    do kosztów i prawidłowe odliczanie VAT może ci trochę trudności
    nastręczyć a jak nie znasz odpowiednich przepisów to tylko sobie krzywdę
    zrobisz.

    > (acha ktos na ten temat odpowiedzial ze jakies "ksiegi handlowe" co to
    > znaczy?)

    Tzw. pełna księgowość.
    Nie chcesz wiedzieć ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2006-05-16 22:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 May 2006, dropsec wrote:

    > Czyli jednoznacznie?

    ...nie da się odpowiedzieć.
    Dopiero "po", mając wszystkie dane, wyjdzie czy się opłaciło czy nie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)