  • 1. Data: 2002-07-24 16:54:55
    Temat: "jednorazowy zwrot VAT" vc "kotrola z US"
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam

    Chodza juz o tym prawie mity wiec prosilbym osoby ktore sie z tym spotkaly o
    wypowiedzenie sie, a dokldanie:

    Niech napisza osoby ktore poprsily US o zwrot VAT jednorazowo na konto ,
    niech dadza znac czy po czyms takim mieli naprawde kontrole (bo ponocjest
    ale znowu znajomy chcial zwrot i kontroli nie mial) oraz na czym taka
    kontrola polegala dokladnie (czy czepiali sie wszystkiego jak leci i
    czepiali sie byle go*na czy raczej przegladneli ksiazke tylko i postraszyli
    wygladem ) ?
    I jescze jesli ktos by byl w stanie (bo moze ktos nie bedzie chcial no ale
    coz :) ) podac jakiego rzedu pieniadze mial do odliczenia (tzn ile bylo
    zwrotu : 100 zl 1000 zl czy 10000 ?)

    Ja zaczne :)) Znajomy odliczyl za samochod dostawczy kolo 10000 i kontroli
    nie mial ... :)

    AndY

  • 2. Data: 2002-07-24 17:26:19
    Temat: Re: "jednorazowy zwrot VAT" vc "kotrola z US"
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "AndY" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Chodza juz o tym prawie mity wiec prosilbym osoby ktore sie z tym
    spotkaly o
    > wypowiedzenie sie, a dokldanie:

    Tak to mit, ale nie do końca.
    Zależy od kwoty i powodu zwrotu.
    Wszystko co jest napisane poniżej
    dotyczy kilku firm, nie jest to przykład
    z jednego podwórka (różne US)
    Jeśli zakupisz środek trwały
    i przewidująco (choć nikt tego nie wymaga
    w pierwszym ruchu) dołączysz do deklaracji
    kopie faktury (przy samochodzie pewnie
    będą chcieli ksero homologacji)
    I autko nie będzie jakieś z kosmosu tzn
    z ceną normalną jak na Twoje obroty,
    to nic się nie będzie działo.
    Jeśli zwrot wynika z charakteru działalności, to
    1. jeśli eksport, to dasz kopie 1A i też będzie spokój
    (przynajmniej przy zwrotach rzędu 10 000/mc)
    2. jeśli 0% kraj - oj, to może być sprawdzane
    tzn przyjdą i będą badać, czy 0% jest zasadne
    3. jeśli eksport/kraj i duże kwoty zwrotu pow.100tys
    to dotyczy to firm, w których z innych względów
    raz na jakiś czas i tak kontrolują .
    4. wszystko to nieprawda i będą Cię gnębić :-)

    CEZ

  • 3. Data: 2002-07-27 00:36:31
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska"

    > Wzieli również faktury do krzyżowej.

    ??? to jakaś forma weryfikacji, cos jak
    przesłuchanie krzyzowe ;-) ?

    Sark

  • 4. Data: 2002-08-01 18:32:17
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wiola Pikorska"

    > ??? to jakaś forma weryfikacji, cos jak
    > przesłuchanie krzyzowe ;-) ?
    >
    > Sark
    Żartujesz czy naprawde nie słyszłeś o kontroli krzyżowej US ?
    Jolka

  • 5. Data: 2002-08-02 20:13:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Jul 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Wiola Pikorska" [...]
    >+ > Wzieli również faktury do krzyżowej.
    >+
    >+ ??? to jakaś forma weryfikacji, cos jak
    >+ przesłuchanie krzyzowe ;-) ?

    Nie, to coś takiego jak rozwiązywanie krzyżówek: jak zahandlujesz
    z firmą która padnie (bądź z tysiąca innych powodów albo i bez
    powodu) to przyjdzie do ciebie krzyżówkowicz i będzie próbował
    dopasować długości tytułów faktur z twojego archiwum ;> żeby
    kratki się zgadzały ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd