  • 1. Data: 2004-01-01 14:51:28
    Temat: jeszcze raz - wynagrodzenia grudniowe wypłacane w styczniu
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    Witam i chciałabym się upewnić że dobrze myślę w sprawie wynagrodzeń za
    grudzień 2003, które jednak wypłacimy w styczniu (pisałam wcześniej na
    grupę, ale wtedy nie było jeszcze wiadomo):
    - dla osoby prawnej wynagrodzenia za 12/2003 są KUP roku 2003, bez względu
    na termin wypłaty.
    - w liście płac jeśli zakładam wypłatę w styczniu, wówczas powinnam użyć
    wskaźników obowiązujących w styczniu 2004 czyli wysokość KUP, kwotę wolną, %
    składki na ubezpieczenie zdrowotne itd. powinnam wziąć obowiązujące już w
    styczniu, a nie te ze starego roku.
    - wynagrodzenia grudniowe wypłacone w styczniu 2004 nie pojawią się w
    PIT-11 pracowników za rok 2003.
    - idąc dalej to w PIT-11 za 2003 rok pojawi się 11 pensji (w ciągu roku
    nastąpiła zmiana terminu wypłat wynagrodzeń) i co wówczas - dać KUP za 11
    m-cy roku 2003 z informacją dla pracownika że ma prawo do pełnej kwoty
    zryczałtowanych KUP jak się będzie rozliczał sam w PIT, czy wpisać "należne"
    zryczałtowane KUP"??

    pozdrawiam z przełomu roku ;-))

    Magdalena

  • 2. Data: 2004-01-01 14:57:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Magdalena,

> [...]
    > grupę, ale wtedy nie było jeszcze wiadomo):
    > - dla osoby prawnej wynagrodzenia za 12/2003 są KUP roku 2003, bez względu

    Tak.

> [...]

    > zryczałtowanych KUP jak się będzie rozliczał sam w PIT, czy wpisać "należne"

    We wwszystkich znanych mi przypadkach zmiany terminu wypłaty w ciągu
    roku, pracodawcy uzupełniali zryczałtowane koszty do pełnych. Nie
    słyszałem, żeby jakikolwiek US to zakwestionował.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-01-01 15:37:45
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > roku, pracodawcy uzupełniali zryczałtowane koszty do pełnych. Nie
    > słyszałem, żeby jakikolwiek US to zakwestionował.

    Bardzo dziękuję RoManie. O taką odpowiedź mi chodziło ;-D

    pozdrawiam w Nowym Roku
    Magda

  • 4. Data: 2004-01-01 20:37:29
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@S...pl> napisał w wiadomości

    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Bardzo dziękuję RoManie. O taką odpowiedź mi chodziło ;-D

    W takim razie po co w objaśnieniach na PIT-11 jest napisane, cytuję:
    "2) W kwocie kosztów uzyskania przychodów wykazuje się koszty faktycznie
    uwzględnione przez płatnika przy poborze zaliczek na podatek." ?

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2004-01-02 11:09:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jan 2004, Ryszard G wrote:
    [...]
> [...]
    >+ "2) W kwocie kosztów uzyskania przychodów wykazuje się koszty faktycznie
    >+ uwzględnione przez płatnika przy poborze zaliczek na podatek." ?

    ...bo *mogą być* z różnych przyczyn inne niż "właściwe" ?
    Na przykład - zakład uwzględnił tylko 11...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-02 16:38:58
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > [...]
    >
    > ...bo *mogą być* z różnych przyczyn inne niż "właściwe" ?
    > Na przykład - zakład uwzględnił tylko 11...

    czyli co - dać za 11 miesięcy i poinformować, że pracownicy sami mogą w
    swoich pitach uwzględnić 12 m-cy??

    Magdalena

  • 7. Data: 2004-01-02 21:33:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, Magdalena wrote:

> [...]
    >+ > Na przykład - zakład uwzględnił tylko 11... [...]
    >+ czyli co - dać za 11 miesięcy i poinformować, że pracownicy sami mogą

    Ależ nie - IMO nie ma powodu :), tak jak ktoś pisał wyżej - policzyć
    "dobrze". Ja się tylko sprzeciwiałem koncepcji, że *możliwość*
    odliczenia niewłaściwej ilości "kosztów" o czymś świadczy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-04 16:38:22
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

> [...]
    > "dobrze". Ja się tylko sprzeciwiałem koncepcji, że *możliwość*
    > odliczenia niewłaściwej ilości "kosztów" o czymś świadczy :)

    Gotfrydzie nie zgadzam się z twoim stanowiskiem.

    Płatnik sporządzając informację PIT-11 jest zobowiązany wykazać rzeczywiste
    wartości wynikające z zaistniałego w trakcie roku podatkowego stanu
    faktycznego tj. kwoty przychodów uzyskanych przez pracownika, potrąconych na
    tę okoliczność kosztów uzyskania w wysokości faktycznie uwzględnionej przy
    poborze zaliczek, a w efekcie wynikający z tak obliczonego dochodu należny i
    pobrany z tego tytułu podatek ( sumę pobranych zaliczek ).
    Informacja PIT-11 nie ma w żadnej mierze ostatecznego charakteru i zawiera,
    jak sama nazwa wskazuje, jedynie informacje o określonych wielkościach
    uzyskanych i zastosowanych wobec pracownika w trakcie roku podatkowego,
    stanowi więc potwierdzenie stanu rzeczywistego.

    Dlatego ewentualne koszty uzyskania przychodów przysługujące podatnikowi na
    podstawie art. 22 ust. 2, 2a, 11 ustawy PDOF w wysokości innej niż to
    wynika z informacji PIT-11 winne być uwzględnione przy okazji rozliczenia
    rocznego podatku dochodowego od osób fizycznych.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 9. Data: 2004-01-05 09:35:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Ryszard G wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Gotfrydzie nie zgadzam się z twoim stanowiskiem.

    Och, to ja sobie poprotestuję :)

> [...]
    >+ tę okoliczność kosztów uzyskania w wysokości faktycznie uwzględnionej przy

    Ano. Składam podanie o przeczytanie raz jeszcze tego co napisałem,
    może wyraziłem nie dość jasno :) ale RÓWNIEŻ TO miałem na myśli:
    "można odliczyć 11 kosztów przy 11 wypłatach, choć *powinno* być
    odliczonych 12" - ale z tego że ktoś napisał że "wolno" nie wolno
    wyciągać wniosku że nie wolno <<policzyć i wykazać>> wszystkich
    należnych kosztów !
    [...]
> [...]
    >+ wynika z informacji PIT-11 winne być uwzględnione przy okazji rozliczenia
    >+ rocznego podatku dochodowego od osób fizycznych.

    Ależ oczywiście.
    Tylko z tego nie wynika, że nie wolno "naprawić niezgodności" w ten
    sposób, że zakład przy którejś pensji odlicza 2 koszty miesięczne !
    :)
    Jak zakład potrąci faktycznie 11 - to powinien wykazać 11.
    Ale z tego że zakład wypłaca 11 pensji NIE WYNIKA że zabronione
    jest odliczenie 12 kosztów, tym pracownikom którzy cały rok
    pracowali oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)