  • 1. Data: 2005-08-16 19:37:24
    Temat: kasa fiskalna - jak obliczyc obrot (rozne dzialalnosci)
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Sprawdzilam w art 29 ustawy PTU i juz wiem co to obrot. Ale w przypadku mojej
    dzialalanosci nie bardzo wiem jak go obliczyc, by sprawdzic czy juz mam myslec o
    zakupie kasy fiskalnej czy jeszcze mam czas.

    Prowadze dzialalnosc zwolniona moca ustawy z VAT - uslugi edukacyjne, a ponadto
    handel przewaznie ovatowany 22%. Na edukacje zawsze wystawiam faktury na firmę
    - dokladniej szkole. Ponadto mam sprzedaz ovatowana nieudokumentowana (czyli dla
    osob fizycznych, nieprowadzacych dzialalanosci gospodarczej - tych ktorzy
    incognito przychodza do sklepu), dodatkowo sprzedaz ovatowana dla osob
    fizycznych nieprowadzacych dzialalanosci gosp, ale chcieli bym wystawila im
    rachunki imienne z adresem i spzredaz ovatowana dla firm.

    I jak tu wyliczyc ten nieszczesny obrot?

    Dla przykladu podam kwoty:
    a) uslugi edukacyjne - 7000 zł (kwota brutto = netto, bo VAT zw)
    b)sprzedaż nieudokumentowana - 12.000 zł (netto)
    c) sprzedaz udokumentowana dla osob fizycznych nieprowadzacych dział. gosp - 10
    000zł (netto)
    d) sprzedaż na faktury dla firm - 10 000 zł (netto)

    Do wyliczenia obrotu sumuje a, b, c ? Czy jest to tylko b?

    Pozdrawiam,
    Vei

  • 2. Data: 2005-08-16 20:58:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2005, Vei wrote:
    [...]
    > b)sprzedaż nieudokumentowana - 12.000 zł (netto)

    ...no ugryzę... ;)
    Skąd wiesz że 12.000 zł skoro podobno jest nieudokumentowana ?? ;)
    IMVHO chodzi o sprzedaż bezrachunkową, dokumentowaną rozliczeniem
    kasowym albo jakimś innym wynalazkiem. *Dokumentowaną* rzekłem...

> [...]
    > d) sprzedaż na faktury dla firm - 10 000 zł (netto)
    >
    > Do wyliczenia obrotu sumuje a, b, c ? Czy jest to tylko b?

    Na pewno nie tylko "b", bo "c" na pewno jest "z działalności, o której
    mowa w art. 111 ust. 1 ustawy" (czytat z rozporządzenia).
    Co do "a" się nie wypowiem, tak na oko wyglada jakby w sposób nielogiczny
    trzeba było sumować... z powodu jak wyżej... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-17 07:50:48
    Od: g...@g...pl

> [...]
    > IMVHO chodzi o sprzedaż bezrachunkową, dokumentowaną rozliczeniem
    > kasowym albo jakimś innym wynalazkiem. *Dokumentowaną* rzekłem...

    Zostalo mi takie powiedzenie po mojej ksiegowej, ktora kiedys prowadzila mi
    wszystkie sprawy "ksiegowe", ale na tyle nieudolnie, ze sie rozstalysmy.
    NIeudokumentowana w sensie takim, ze mam ewidencje sprzedazy i zapisuje w
    zeszyciku to co sprzedalam ludziom z ulicy, a na koniec miesiaca DW i kolumna 7
    KPiR. A dokumentowana w sensie takim, ze wystawilam imienny rachunek na osobe
    fizyczna lub fakture na firme.

> [...]
    > Co do "a" się nie wypowiem, tak na oko wyglada jakby w sposób nielogiczny
    > trzeba było sumować... z powodu jak wyżej... :(

    Czy ktos jeszcze ma jakis pomysl?

  • 4. Data: 2005-08-18 08:00:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Aug 2005 g...@g...pl wrote:

    > Zostalo mi takie powiedzenie po mojej ksiegowej

    :)

    > NIeudokumentowana w sensie takim, ze mam ewidencje sprzedazy i zapisuje w
    > zeszyciku to co sprzedalam ludziom z ulicy

    "zeszycik" jak mniemam jest dokumentem ;) - udokumentowana bezrachunkowa.
    Ja tak przezornie pokrzyczałem, bo a nuż ktoś pomyśli że na DG można
    sprzedawać bez dokumentowania :]
    A co do konieczności doliczania sprzedaży zwolnionej przedmiotowo
    z kasy z ujęcia w limicie do kasy to sam jestem ciekaw wykładni.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)