  • 1. Data: 2007-07-19 14:22:17
    Temat: kasy fiskalne
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Mąż prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Jest vatowcem. P
    Przedmiot działalnosci: organizowanie, prowadzenie imprez okolicznościowych
    w oprawie muzycznej.
    Czy ten zakres działaności objęty jest prowadzeniem kasy fiskalnej.
    W tym roki mąż przekroczył przychód 40.000 zł i boję się że może ma teraz
    obowiązek zaopatrzyć się w kasę fiskalną.
    Proszę o pomoc

  • 2. Data: 2007-07-19 14:53:18
    Temat: Re: kasy fiskalne
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    W zalaczniku do najnowszego rozporzadzenia nie ma wylaczenia
    dla tego typu usług. Wiec sadze ze jedynym kryterium bedzie obrot.
    Przy czym warto zaznaczyc ze obrot 40000 dotyczy jezeli dzialalnosc
    jest zarejestrowana przed 01.01.2007r.

    Darek

  • 3. Data: 2007-07-19 17:03:56
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Pytanie może banalne, ale nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Co rozumie
    się za termin: "obrót kasowy"? Czy są tu brane pod uwagę wszystkie
    przychody, czyli te które wpływają do kasy ido banku. Czy tylko te które
    wpywają gotówką na kasę?

  • 4. Data: 2007-07-19 19:10:24
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Edyta" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się za termin: "obrót kasowy"? Czy są tu brane pod uwagę wszystkie
    > przychody, czyli te które wpływają do kasy ido banku. Czy tylko te które

    Sądze że pytasz w kontekście kasy fiskalnej.
    W tym 'znaczeniu' chodzi o kwotę sprzedaży na rzecz osob fizycznych
    nie prowadzacych dzialalnosci gospodarczej. Nie sa do tego obrotu
    brane pod uwage wystawione faktury dla podmiotow gospodarczych.
    Wplata do banku nie ma tu znaczenia jezeli wplaca to osoba fizyczna.
    To rowniez do tego obrotu nalezy zaliczyc.

    Darek

  • 5. Data: 2007-07-19 20:13:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dariusz Domagała w <news:f7od09$lfn$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> [...]

    > Wplata do banku nie ma tu znaczenia jezeli wplaca to osoba fizyczna.
    > To rowniez do tego obrotu nalezy zaliczyc.

    To jedna z interpretacji :)
    Inna mogłaby byc na zasadzie "interpunkcji w wyliczeniach":
    § 3. 1. 1) zwalnia i kończymy czytać... No dobrze, czytamy dalej § 3. 1. 2)
    wskazuje wyraznie, że związku z § 3. 1. 1) nie ma żadnego i tak rozumiem
    również brak związku z § 3. 1. 3)

    Na nasze, to do zwolnienia wystarczy spełnić jeden z czterech z warunków z
    § 3. 1. a następnie należy popatrzeć w odpowiednie przepisy szczegółowe w
    § 3. 2. do § 3. 4. (które to dodatkowo utwierdzają mnie w przekonaniu, że
    zwolnienia są niezależne)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]