  • 21. Data: 2007-11-05 14:50:52
    Temat: Re: koniec ulgi w zus a dokumenty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    > do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    > się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    > celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    > ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    >
    > Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    > kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    > przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

    To wiem. Zadałem bardziej konkretne pytania: czy wysyłając inpostem
    wysyłałeś za pobraniem, kupujący miał możliwość zapoznania się z
    produktem przed zapłatą, i jakie to wątpliwości były, że należało
    zastosować ten artykuł?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2007-11-05 14:56:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To wiem.

    Ale widać czegoś tu nie rozumiesz (albo ja).

    Zadałem bardziej konkretne pytania: czy wysyłając inpostem
    > wysyłałeś za pobraniem,

    Nie.

    > kupujący miał możliwość zapoznania się z produktem przed zapłatą,

    To nie ma znaczenia przy określaniu momentu wydania.
    Miałoby w określaniu kiedy miała nastąpić zapłata, ale nie o tym mówimy.

    > i jakie to wątpliwości były, że należało zastosować ten artykuł?

    A masz jakieś wątpliwości, że przy możliwości odbioru na miejscu to to
    miejsce było miejscem spełnienia świadczenia?

  • 23. Data: 2007-11-05 15:03:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > Ale widać czegoś tu nie rozumiesz (albo ja).

    Już wiem skąd nieporozumienie - masz nieaktualny kodeks. Aktualny
    paragraf 2 tego artykułu jest następujący:

    "Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu
    rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy."

    > Zadałem bardziej konkretne pytania: czy wysyłając inpostem
    >
    > Nie.

    Patrz aktualny paragraf 2 tego artykułu.

    > To nie ma znaczenia przy określaniu momentu wydania.
    > Miałoby w określaniu kiedy miała nastąpić zapłata, ale nie o tym mówimy.

    Na jakiej podstawie sądzisz, że momentem wydania jest wysłanie, a nie
    odebranie przez kupującego? Wspomniany artykuł tego nie definiuje,
    opisuje tylko co zrobić, jeśli takiego momentu nie można określić w inny
    sposób ("w razie wątpliwości poczytuje się..."

    > A masz jakieś wątpliwości, że przy możliwości odbioru na miejscu to to
    > miejsce było miejscem spełnienia świadczenia?

    Mam. Skoro bowiem z tej opcji nie skorzystałem, to będą miały
    zastosowanie przepisy związane ze sprzedażą wysyłkową.

  • 24. Data: 2007-11-05 15:05:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > wiadomości news:

    > Ale widać czegoś tu nie rozumiesz (albo ja).

    Dlaczego pomijasz paragraf 2 art. 544?

  • 25. Data: 2007-11-05 15:09:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Dlaczego pomijasz paragraf 2 art. 544?

    Bo dotyczy TYLKO momentu zapłaty i nic nie zmienia w pozostałych aspektach.

    > Na jakiej podstawie sądzisz, że momentem wydania jest wysłanie, a nie
    > odebranie przez kupującego?

    Na podstawie 544 par 1.

    > to miejsce było miejscem spełnienia świadczenia?
    >

    > Mam.

    Jakie i jakie podstawy prawne?

    > Skoro bowiem z tej opcji nie skorzystałem, to będą miały zastosowanie
    > przepisy związane ze sprzedażą wysyłkową.

    Nie ma zastosowania.
    Obie strony umowy kupna-sprzedaży (aukcji) były firmami.