  • 11. Data: 2005-08-26 10:57:01
    Temat: Re: koszty energii, telefonu itd....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Aug 2005, Kalina wrote:
    [...]
    > chyba tu powinnam się zgodzić, cgoć przyznam szczerze kasowości nie do końca
    > rozumiem.

    A bo to trudne jest... :] Maddy też twierdziła że wszystkich klientów
    natychmiast "przerabia na memorial" :)

    > to mój koszt sierpniowy, a nie lipcowy. Być może ten przykład przemawia za
    > twoim pojęciem "memoriałowości" w kasowej metodzie, ale nie wiem, czy to
    > miałeś na mysli :)

    No nie do końca :)
    Miałem na myśli przypadki kiedy to zapis w przepisach (a nie zajście
    zdarzenia) wymusza takie a nie inne kwalifikowanie kosztu/

> [...]
    > wypowiadała się na temat księgowania w koszty ubezpieczeń samochodów. Kazała
    > dzielić odpowiednio do okresu, jakiego dotyczą (na przełomie lat), ale
    > wskazywała właśnie, że koszty ubezpieczenia 2004/2005 za okres 2005 zalicza
    > się juz w styczniu, gdyz przepis stanowiacy o potrącalności kosztów w czasie
    > w UPDOF mówi, ze ma się on odnosić do roku podatkowego, nie zaś do miesiąca,
    > a zatem nie trzeba składek dzielic proporcjonalnie na miesiące i każdą część
    > zaliczać dopiero co miesiąc. Dla mnie sytuacja z Panoramą Firm jest
    > analogiczna, a więc.... czy mysle dobrze?

    IMVHO - tak.
    Mało, dla KPiR był tu kiedyś cytowany wyrok NSA wskazujący że kosztów
    "ogólnych" dzielić nie trzeba również na przełomie roku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)