eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty na przełomie roku › koszty na przełomie roku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: koszty na przełomie roku
    Date: Thu, 1 Sep 2005 07:33:34 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <df63rk$bao$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dsx23.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1125552820 11608 83.24.235.23 (1 Sep 2005 05:33:40 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2005 05:33:40 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1506
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1506
    X-Antivirus: avast! (VPS 0535-2, 2005-08-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:146121
    [ ukryj nagłówki ]

    witam

    temat kosztów na przełomie roku spędza mi sen z powiek.
    odbyłam rozmowę z panią kierownik działu PDOF z miejscowego US i
    byłam już spokojna, że wszystko rozumiem....
    tymczasem pewien artykuł znów wzbudził moje wątpliwości....

    załóżmy, że prowadząc KPiR memoriałowo ( w terminie wpisu dokumentów jak dla
    księgowych - do 20-go)
    i przyjęłam uczciwą zasadę, że koszty na przełomie roku będę dzieliła w
    zależności od okresu, jakiego dotyczą.
    czy jenak nie jest tak, ze rozporządzenie w sprawie prowadzenia KPiR
    ogranicza mozliwość dzielenia kosztów w ten sposób tylko do dokumentów, w
    których posiadanie weszłam do 20-go stycznia? Czy też dopóki nie złożę
    rozliczenia rocznego (do końca kwietnia) powinnam koszty dzielić? Bo w takim
    wypadku co np. z fakturą za energię, którą wystawiono 21 lutego 2005,
    dotyczy okresu od 15.11.2004 do 20.02.2005. Czy powinnam ją podzielić
    proporcjonalnie na lata, czy też uznać, że zarachowanie kosztów w roku
    którego dotyczy nie było mozliwe i księgować w dacie poniesienia..... (nie
    wsponę, że tu też powstałby wówczas problem - czy datę ponieesienia rozumieć
    jako datę faktycznej zapłaty, czy po prostu datę dokumentu?).

    Pomóżcie
    czy ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?

    pozdrawiam
    monika




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1