    From: <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kupno nowego i sprzedaz starego mieszkania
    Date: 7 Jan 2002 13:55:03 +0100

    Witam,
    Mam taka sytuacje: pod koniec 2001r kupilam od spoldzielni nowe mieszkanie
    zaciagajac kredyt mieszkaniowy. Jestem w posiadaniu starego mieszkania
    (faktycznie wykupilam go mniej niz przed 5 laty), a ktore zglosilam w
    agencji do sprzedazy. Niestety nie udalo mi sie go sprzedac przed
    zaciagnieceim kredytu (takie mialam terminy ze spoldzielni). Jak dotad bylam
    przekonana, ze jak uda mi sie sprzedac to stare mieszkanie to nie bede
    musiala zaplacic podatku 10% od sprzedazy- splace kredyt, a na dodatek w
    calosci bede mogla skorzystac z ulgi budowlanej (akurat tyle co limit
    kosztowalo mnie nowe mieszkanie). Staralam sie przeszukac grupe i rozne
    forum podatkowe i tak wlasciwie to nie udalo mi sie uzyskac jednoznacznej
    odpowiedzi na to czy moje wyobrazenie na temat placenia i nieplacenia
    podatku jest prawidlowe. A wrecz odwrotnie, juz nic nie wiem. Jedni
    twierdza, ze bede musiala zaplacic te 10%, inni ze wcale nie, ale za to bede
    musiala odliczyc te niezaplacone 10% od ulgi budowlanej, a tak wlasciwie to
    juz powinnam zglosic do urzedu sprzedaz starego mieszkania, bo zeby nie
    placic tych 10% to terminem jest zaplacenie pelnej kwoty za nowe mieszkanie.
    A tak na dobra sprawe to znalazlam tez rozne interpretacje tych 10% - od
    kwoty sprzedazy lub od kwoty pomniejszonej o koszty notariusza, agencji itp.
    :(((
    Pomozcie! Dajcie znac jak to z tym faktycznie jest lub gdzie szukac w inecie
    odpowiedzi zgodnych z naszym prawem.
    Basia