  • 11. Data: 2003-04-07 17:53:44
    Temat: Re: leasing
    Od: "Marek" <c...@w...pl>

    Agata - dziekuje za odpwoedz. oto wlasnie mi chodzilo, nie ma homologacji a
    jest ciezarowy i wlasnie tu problem czy mozna odliczy czy nie. teraz juz
    wiem i dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam wszystkich grupowiczow.

  • 12. Data: 2003-04-07 18:11:45
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od cef -----###
    > To co ma w dowodzie jest już
    > od dawna (rok, może więcej) mało istotne.
    > Ważne jest, żeby miał homologację na typ ciężarowy,
    > albo był "bezspornie" ciężarowy.

    aczkolwiek owa bezsporność może powodować najwięcej sporów jak znam życie...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 13. Data: 2003-04-07 18:14:23
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Agata -----###
    > Tak więc ładowność nie ma tu znaczenia, jeśli pojazd nie ma homologacji to
    > nie można odliczyć VAT'u.

    oj, oj, oj nie tak szybko... kwestia bezsporności ciężarowości już tu
    padła to raz, a dwa jeśli nawet nie ma homologacji, ale ładowność
    powyżej 500 kg to od paliwa np. VAT odliczać można...

  • 14. Data: 2003-04-07 18:19:35
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###
    > Nie, on się zastrzegał że pisze "z głowy czyli z niczego" :)

    kaj sie zastrzegał to się zastrzegał, ale w powołanej wypowiedzi tegoż
    nie uczynił...
    w związku z powyższym zgody na wyprowadzkę brak ;-)

  • 15. Data: 2003-04-07 18:53:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, hADeSik wrote:

> [...]
    >+
    >+ kaj sie zastrzegał to się zastrzegał, ale w powołanej wypowiedzi tegoż

    Cyt:
    ++++ *zdaje się* ----

    >+ w związku z powyższym zgody na wyprowadzkę brak ;-)

    Nie da rady !

    pzdr, Gotfryd
    (zawieszający newsy na czas jakiś)

  • 16. Data: 2003-04-07 18:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, Agata wrote:

    >+ Użytkownik "Marek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > samochod sobowy ale w dowodzie pisze ciezarowy. samochod ten NIE POSIADA
    >+ > HOMOLOGACJI ale i tak jest zarejestrowany jako ciezarowy.
    [...]
    >+ > Rozdział 6
    >+
    >+ Przypadki, w których nabycie towarów lub usług nie uprawnia do obniżenia
    >+ podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku
    [...]
    >+ Tak więc ładowność nie ma tu znaczenia, jeśli pojazd nie ma homologacji to
    >+ nie można odliczyć VAT'u.

    Było razy kilka przytoczone (po wielkiej burzy !) pismo (MinFin ?)
    z zapiskiem o "bezspornej ciężarowości".
    TATRA 120 ton się łapie (na przykład), nawet jeśli homologacji
    nie masz pod ręką ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-04-07 18:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, Marek wrote:

    >+ Agata - dziekuje za odpwoedz. oto wlasnie mi chodzilo, nie ma homologacji
    >+ a jest ciezarowy

    Hola, hola. Jakbym minutę temu nie cytował to by mi umknęło
    że chodzi o "samochod sobowy ale w dowodzie pisze ciezarowy".
    Chyba że "sobowy" to nie "obżarty osobowy" :)

    Sądząc z zeznań to na "bezspornie ciężarowy" się nie załapie ;>

  • 18. Data: 2003-04-07 20:16:26
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > oj, oj, oj nie tak szybko... kwestia bezsporności ciężarowości już tu
    > padła to raz, a dwa jeśli nawet nie ma homologacji, ale ładowność
    > powyżej 500 kg to od paliwa np. VAT odliczać można...
    ale Mark pytał o zakup samochodu a nie paliwa :)
    Agata

  • 19. Data: 2003-04-07 21:02:52
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Agata -----###
    > ale Mark pytał o zakup samochodu a nie paliwa :)

    może się czepiam, ale w pierwszym poście stoi: 'pytanie tyczy
    sie tego czy jak go kupie to tez bede mogl odliczyc vat i koszta ?'

    znaczy ja rozumiem zakup + dalsza ekspolatacja... ale fakt można by to
    precyzyjniej ująć... ;-)

  • 20. Data: 2003-04-08 06:54:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A, jeszcze należałoby sprawdzić czy chodzi o masę czy o ciężar :)

    Ani to ani to. O dopuszczalna ładownośc ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl