  • 51. Data: 2009-02-12 10:06:59
    Temat: Re: mala ksiegowosc RP
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 10:12
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn0p6i$onc$2@news.onet.pl>):

    > Nie wiem ile i jakich masz kontrahentów, ale wystarczy go raz wklepać
    > (czyli dwa razy do dwóch programów) i on już tam będzie. Choć jeśli
    > każda faktura jest na kogoś innego, to faktycznie jest to za dużo pracy.

    No każda jak każda, ale ciągle coś dochodzi, a chodziło by mi o
    zautomatyzowanie... Chyba muszę wyskoczyć z 300zł i se kupić StreamSoft.
    Ten program wymiata pod względem przyjazności.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 52. Data: 2009-02-12 10:07:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 10:21
    (autor bokomaru
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn0ppo$k5q$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > chce wam sie? :-)

    No właśnie nie chce.

    > ja wydalem 180 PLN na taxmachine i uwazam to za bardzo dobrze wydane
    > pieniadze. wystawiam fakture, jest baza kontrahentow (jak jest wpisany
    > to wystarczy fragment nazwy wklepac), potem jednym przyciskiem robi sie
    > wpis do KPiR. sa wszystkie pity itd. wersja na jedna firme jest jeszcze
    > tansza; aktualizacje srednio raz w tygodniu za darmo (nie ma zadnego
    > abonamentu).

    No a da się faktury z dużym opisem wystawiać? I faktury bez magazynu?

  • 53. Data: 2009-02-12 10:15:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 10:54
    (autor Ryszard G
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn0rng$omo$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > da sie faktura usługowa

    No robię. I nadal muszę wprowadzić usługę na listę do magazynu.

    > nigdy nie miałem takiego problemu
    > może pod inny numer magazynu wprowadziłeś

    Nie, pewnie jakoś pz właściwie nie zaklepałem albo coś.

    > z fakturami też nie ma problemu raz wklepany kontrachent
    > jest do wyboru w każdym dokumencie

    No, ale mówimy o używaniu różnych programów, gdyż fakturowanie w tym MK jest
    kiepskie.

  • 54. Data: 2009-02-12 10:48:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Chyba muszę wyskoczyć z 300zł i se kupić
    > StreamSoft. Ten program wymiata pod względem przyjazności.

    Co do przyjazności zgoda. Jest intuicyjny i bez zaglądania do instrukcji
    można rozpoznać i użyć podstawowych funkcji programu.
    Ale z funkcjonalnością to bym nie przesadzał, jest trochę niedoróbek.
    Brak podpowiedzi do faktury danego kontrahenta
    (trzeba np dla tepsy klepać za każdym razem FWR....) i parę drobizagów,
    które właśnie dzięki intuicyjności można łatwo ominąć.
    Drobne problemy z archiwizacją i odmówił też kiedyś współpracy
    gdy na początku roku po zaksięgowaniu różnic kursowych
    wychodził ujemny przychód i okazało się wtedy, że aktualizacja przez net
    terminowa i za darmo to fajna sprawa, ale jak przychodzi o cos zapytać
    ekstra mailem to firma: nie odpowiada na maile, nie umie/moze od razu
    zdiagnozować
    problemu, a w ustalonym terminie nie oddzwania.
    Chciałem kiedyś u nich zamówić dla innej firmy oprogramowanie do prowadzenia
    magazynu i fakturowania,
    bo Ala całkiem rozsądna jest, ale ten zerowy kontakt mnie zraził.
    Dla prostej KPiR wyroby StreamSoft godne polecenia,
    ale dla bardziej skomlikowanych aplikacji takie traktowanie klienta to
    porazka.

  • 55. Data: 2009-02-12 10:53:08
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    np. Towary -> stany magazynowe

  • 56. Data: 2009-02-12 10:54:45
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > wasz znak: <gn0rng$omo$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No robię. I nadal muszę wprowadzić usługę na listę do magazynu.

    masz w menu magazyn->dokumenty->wystaw fakture usługowa

  • 57. Data: 2009-02-12 10:56:17
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gn0v3k$b65$1@inews.gazeta.pl...

    > np. Towary -> stany magazynowe

    albo np ksiegi -> ewidencja sprzedazy vat (inne pewnie tez)

  • 58. Data: 2009-02-12 11:35:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 11:48
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn0utj$31v$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Co do przyjazności zgoda. Jest intuicyjny i bez zaglądania do instrukcji
    > można rozpoznać i użyć podstawowych funkcji programu.
    > Ale z funkcjonalnością to bym nie przesadzał, jest trochę niedoróbek.

    No tak, on jest bardzo prosty i pewnie nie ma złożonych funkcji, ale ja też
    i prostą księgowość prowadzę :D

    > Brak podpowiedzi do faktury danego kontrahenta
    > (trzeba np dla tepsy klepać za każdym razem FWR....)

    Nie rozumiem.

    > i parę drobizagów,
    > które właśnie dzięki intuicyjności można łatwo ominąć.
    > Drobne problemy z archiwizacją

    Ja po prostu kopiuję cały katalog z programem i danymi. W pełni przenośne i
    już.

> [...]
    > zdiagnozować
    > problemu, a w ustalonym terminie nie oddzwania.

    pytanie czy do MK RP dostaniesz lepszą pomoc?

    > Chciałem kiedyś u nich zamówić dla innej firmy oprogramowanie do
    > prowadzenia magazynu i fakturowania,
    > bo Ala całkiem rozsądna jest, ale ten zerowy kontakt mnie zraził.
    > Dla prostej KPiR wyroby StreamSoft godne polecenia,

    mają jeszcze jakieś produkty PRO. kolega pracuje w fabryce lodówek i tam
    używają tego.

    > ale dla bardziej skomlikowanych aplikacji takie traktowanie klienta to
    > porazka.

    Możliwe. Ja zachwycam się głównie cudownym interfejsem o niesamowitej
    przyjazności.

  • 59. Data: 2009-02-12 11:40:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 11:54
    (autor Kotlet mielony
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gn0v6k$blb$1@inews.gazeta.pl>):

    > masz w menu magazyn->dokumenty->wystaw fakture usługowa

    No i nadal nie da się wpisać nazwy usługi. trzeba ją wybierać z magazynu.

  • 60. Data: 2009-02-12 11:53:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Nie rozumiem.

    W innych programach miałem tak, że jak się wybrało kontrahenta,
    to po kliknięciu w pole "nr faktury" podpowiadało ostatnio wpisywane
    wartości i dla kontrahentów stosujących swoją nomenklaturę:
    np TPSA - FWD12345678/001/09 czy inne typu
    H5-F3005-SPRZ -NR321 gdzie zmienia się tylko nr na końcu
    można było zassać ten ciąg hieroglifów i zmienić tylko nr na końcu.
    A w Ali nie odnalazłem takiej opcji.

    > Ja po prostu kopiuję cały katalog z programem i danymi. W pełni
    > przenośne i już.

    Nie próbowałem tak.
    Archiwizuję na dwa dyski i równolegle na wszelki wypadek na dyskietki 3,5
    (tak używam czegos takiego), ale może przy sprawdzaniu licencji jest
    inaczej.

    > pytanie czy do MK RP dostaniesz lepszą pomoc?

    Tu chyba żadna pomoc przy MK RP nie jest przewidziana, ale jak jest firma,
    która zawdowo zajmuje sie produkcją oprogramowania,
    to powinna chociaż się starać, a tu mieli klienta, który kupił program za
    380 zł i
    ten program mu się spodobał i chciał kupić coś jeszcze z półki PRO i zaczął
    zadawać
    pytania-bo nie chciał kupować w ciemno-
    i nawet nikomu nie chciało się ze mna porozmawiać.

    > Ja zachwycam się głównie cudownym interfejsem o niesamowitej
    > przyjazności.

    :-)