  • 1. Data: 2009-02-09 20:45:44
    Temat: umowa o prace + zlecenia
    Od: "Zalewski Krzysztof" <k...@w...pl>

    Witam

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę i dodatkowo swiadczę innym podmiotom
    usługi - ale na umowę zlecenie. Zlecenia nie przekraczają kwoty 200 zł. W
    jaki sposób mam rozliczyć te zlecenia - czy ryczałtem, czy też z
    uwzględnieniem KUP ??? Czy wybór metody rozliczenia z US jest obligatoryjny
    czy też fakultatywny ???

    ZK

  • 2. Data: 2009-02-09 20:47:10
    Temat: Re: umowa o prace + zlecenia
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zalewski Krzysztof" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jaki sposób mam rozliczyć te zlecenia - czy ryczałtem, czy też z
    > uwzględnieniem KUP ??? Czy wybór metody rozliczenia z US jest

    Obligatoryjny - ale przeciez to nie Twoje zmartwienie - tylko
    zleceniodawcow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-09 22:06:51
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Zalewski Krzysztof" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Obligatoryjny - ale przeciez to nie Twoje zmartwienie - tylko
    > zleceniodawcow.

    Jego, bo on wystawia rachunek ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2009-02-10 14:13:30
    Od: "Atomek" <lta_tomek(WYTNIJ)@poczta.onet.pl>

    > Jego, bo on wystawia rachunek ;)

    ============
    nieprawda
    Atomek

  • 5. Data: 2009-02-10 22:41:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, Atomek wrote:
    [...do Nikiel...]

    > ============
    > nieprawda

    Co nieprawda?
    Prawdą jest zarówno to, że wystawia rachunek (zleceniobiorca), więc
    to jego problem, jak i to że zleceniodawcy nie wolno "nie pobrać
    podatku w należnej wysokości", więc zarówno jak wykazany na
    rachunku podatek jest za niski jak i za wysoki to problem ma
    zleceniobiorca; w 1. przypadku zleceniodawca "uwala" rachunek
    jako nieprawidłowy i ma prawo poczekać z wypłatą aż zleceniobiorca
    zechce dostarczyć poprawiony, w drugim może pobrać za wysoki
    podatek i wpłacić - bo pobranie za wysokiego podatku *spełnia*
    wymóg "niedopuszczenia się przestępstwa niepobrania we właściwej
    wysokości".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-02-11 07:36:54
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 15:13:30 +0100, Atomek napisał(a):

    > ============
    > nieprawda
    > Atomek

    Co jest nieprawdą/

  • 7. Data: 2009-02-11 17:12:27
    Od: "Atomek" <lta_tomek(WYTNIJ)@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Co jest nieprawdą
    ====================
    Ano nieprawdą jest jakoby problem nalezytego rozliczenia umowy opodatkowanej
    ryczałtem leżał po stronie zleceniobiorcy. Po pierwsze nie musi wystawiać
    rachunku, wystarczy że pokwituje odbiór pieniędzy w kasie lub płatnik
    przekażme mu je na konto. To po stronie płatnika lezy udokumentowanie takiej
    wypłaty. A nawet gdy wystawia rachunek (zwykle przygotowany wczesniej przez
    płatnika), to jest on merytorycznie sprawdzany przez płatnika bo to on jest
    odpowiedzialny za pobór i odprowadzenie podatku.
    Atomek

  • 8. Data: 2009-02-11 17:23:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Atomek wrote:
> [...]
    > ====================
    > Ano nieprawd? jest jakoby problem nalezytego rozliczenia umowy opodatkowanej
    > rycza?tem le?a? po stronie zleceniobiorcy. Po pierwsze nie musi wystawiaae
    > rachunku, wystarczy ?e pokwituje odbiór pieniedzy w kasie lub p?atnik
    > przeka?me mu je na konto. To po stronie p?atnika lezy udokumentowanie takiej
    > wyp?aty. A nawet gdy wystawia rachunek (zwykle przygotowany wczesniej przez
    > p?atnika), to jest on merytorycznie sprawdzany przez p?atnika bo to on jest
    > odpowiedzialny za pobór i odprowadzenie podatku.

    wiec zleceniodawca nie wypłaci dopóki nie dostanie dokumentu, którym
    mógłby wypłatę udokumnetować. Nie jego biznes w pozbywanie sie kasy.

  • 9. Data: 2009-02-12 12:30:24
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 18:12:27 +0100, Atomek napisał(a):

    > Po pierwsze nie musi wystawiać rachunku, wystarczy że pokwituje odbiór
    > pieniędzy w kasie lub płatnik przekażme mu je na konto.

    Masz bardzo poważne braki w wiedzy w tej materii.

    > To po stronie płatnika lezy udokumentowanie takiej wypłaty.

    Więc oczekuje na rachunek od zleceniobiorcy. Proste.

    > A nawet gdy wystawia rachunek (zwykle przygotowany wczesniej przez
    > płatnika),

    I to jest właśnie to o czym zdecydowana większość zleceniobiorców ma
    pojęcie - "za nich" rachunek przygotowuje księgowość zleceniodawcy - bo
    pospólstwo nie ma pojęcia jak to wystawić i policzyć. Co wcale nie zwalnia
    z obowiązku ciążącym na nich.

    > to jest on merytorycznie sprawdzany przez płatnika bo to on jest
    > odpowiedzialny za pobór i odprowadzenie podatku.

    Ehhhh - człowieku - prócz rachunku jest jeszcze OŚWIADCZENIE PODATNIKA!!!!
    Skąd ma do jasnej cholery zleceniodawca wiedzieć, który US jest właściwy
    dla zleceniobiorcy (podatnika)??
    Reasumując:
    - jesteś w błędzie twierdząc że zleceniobiorca nie wystawia rachunku - to
    jego obowiązek a nie zleceniodawcy. Basta.

  • 10. Data: 2009-02-12 12:32:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2009 o 13:30:24 Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > Masz bardzo poważne braki w wiedzy w tej materii.

    (...)

    > Reasumując:
    > - jesteś w błędzie twierdząc że zleceniobiorca nie wystawia rachunku - to
    > jego obowiązek a nie zleceniodawcy. Basta.

    Że z rachunkiem jest wygodnie, to fakt.
    Ale że zleceniobiorca ma absolutny obowiązek wystawiania - to już bzdura.
    Tak samo jak to, że bez rachunku nie da się umowy zaksięgować.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek