    From: "Rafal T." <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: memoriałowa czy kasowa - konkretny przypadek
    Date: Mon, 28 Mar 2011 02:22:04 +0200

    Witam

    Może pytanie glupie, ale nie za bardzo rozumiem. Przeszukałem archiwum i
    znalazłem posty Maddy o metodzie memoriałowej. Przeczytałem też o tym
    czym jest koszt a czym wydatek. I dalej mam problem z rozumieniem co
    jest lepsze. Maddy preferuje metodę memoriałową (chyba że coś się
    zmieniło) na moją logikę lepsza metoda memoriałowa. Dobrze myślę w
    kontekscie poniższej sytuacji?
    Import z krajów UE specjalistycznych produktów (farby), wszystkie w
    Polsce na stawce 23%. Towar albo za gotówke albo termin -od 14 do 180
    dni. Sprzedaż w Polsce gotówka lub termin do 21 dni. Konkurencja też ma
    21 dni ale duża część klientów (sklepów) nie płaci terminowo.

    pozdrawiam
    Rafal