  • 1. Data: 2006-02-05 15:57:48
    Temat: Kasa, sprzedaż wysyłkowa
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie dotyczące obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Sytuacja jest
    taka : firma działa od września 2005, sprzedaż głównie dla firm, sprzedaż dla
    osób fizycznych w 2005 < 20000. W styczniu 2006 kilka sprzedaży dla osób
    fizycznych ( Allegro, faktura, przelew ). Czy, przyjmując najbardziej
    niekorzystną interpretację rozporządzenia ( czyli zwolnienie do 31.12.2005 )
    można założyć, że sprzedaż styczniowa jest zwolniona z obowiązku
    ewidencjonowania ( poz. 42 załącznika &#8211; wykaz sprzedaży zwolnionej ) i
    obowiązek zakupu kasy pojawi się przed pierwszą sprzedażą dla osoby fizycznej
    ( nie wysyłkową ) ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2006-02-06 10:17:14
    Temat: Re: Kasa, sprzedaż wysyłkowa
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > ewidencjonowania ( poz. 42 załącznika &#8211; wykaz sprzedaży zwolnionej ) i
    > obowiązek zakupu kasy pojawi się przed pierwszą sprzedażą dla osoby

    I pytanie uzupełniające - czy taka udokumentowana sprzedaż wysyłkowa liczy się
    do limitu obrotów tzn. czy ktoś kto sprzedaje tylko wysyłkowo i przekroczy
    limit 20000 czy 40000 musi mieć kasę rejestrującą ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2006-02-06 19:05:25
    Od: "muzzy" <m...@i...pl>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > fizycznych ( Allegro, faktura, przelew ). Czy, przyjmując najbardziej
    > niekorzystną interpretację rozporządzenia ( czyli zwolnienie do

    własnie doszukałem sie że rozporządzenie zostało w grudniu zmienione
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060202/p
    rawo/prawo_a_4.html
    z czego wynika że kase trzeba bedzie miec po 31 marca

    Tylko nie wiem dlaczego dzis dostalem pisemko z US o koniecznosci zakupu
    kasy po 31 grudnia 2005, Czyzby spece z US nie wiedzieli nic o zmianie
    rosporzadzenia?

    pozdr.

    Muzzy

  • 4. Data: 2006-02-06 19:10:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@i...pl> napisal(a):
    > Tylko nie wiem dlaczego dzis dostalem pisemko z US o koniecznosci zakupu
    > kasy po 31 grudnia 2005, Czyzby spece z US nie wiedzieli nic o zmianie
    > rosporzadzenia?

    A skąd US wiedział, że prowadzisz sprzedaż dla osób fizycznych?
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-02-06 19:17:11
    Od: "muzzy" <m...@i...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message

    > A skąd US wiedział, że prowadzisz sprzedaż dla osób fizycznych?

    nie wiedzial, ale wiedzial ze w 2005 roku rozpoczlaem dzialalnosc.
    Te pisemo to informacja ze naczelnik informuje obowiazku ewidencji...itd
    itp. List konczy sie slowami:
    "Oznacza to ze od 1 stycznia 2006 r w/w podatnicy bez wzgledu na wyskosc
    osiaganych obrotow ze sprzedazy na rzecz osob fizycznych w 2005 r. maja
    obowiazek prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujacych"

    A wiec w sumie nie każa mi tylko informuja o koniecznosci ;-) powolujac sie
    przy tym na zmienione w grudniu rozporzadzenie.

    pozdr.

    Muzzy

  • 6. Data: 2006-02-06 19:19:33
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tylko nie wiem dlaczego dzis dostalem pisemko z US o koniecznosci zakupu
    > kasy po 31 grudnia 2005, Czyzby spece z US nie wiedzieli nic o zmianie

    Przeczytałem duży wątek na ten temat na forum www.skarbowcy.pl i tam są
    opinie, że z tego nowego rozporządzenia wynika, że firmy założone w 2005
    powinny mieć kasę od 1.1.2006. Zresztą oni też mają dużo wątpliwości.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 7. Data: 2006-02-06 19:21:10
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A wiec w sumie nie każa mi tylko informuja o koniecznosci ;-) powolujac sie
    > przy tym na zmienione w grudniu rozporzadzenie.

    A kiedy dostałeś to pismo i z jaką datą ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2006-02-06 19:27:57
    Od: "muzzy" <m...@i...pl>

    > A kiedy dostałeś to pismo i z jaką datą ?
    dzis z datą 2006.01.31

  • 9. Data: 2006-02-06 19:30:13
    Od: "muzzy" <m...@i...pl>

    > Przeczytałem duży wątek na ten temat na forum www.skarbowcy.pl i tam są
    > opinie, że z tego nowego rozporządzenia wynika, że firmy założone w 2005
    > powinny mieć kasę od 1.1.2006. Zresztą oni też mają dużo wątpliwości.

    A sam czytales te rozporzadzenie? te z grudnia 2005? Nie widze tam nic co by
    wskazywalo na to co piszesz.

    pozdr.
    Muzzy

  • 10. Data: 2006-02-06 19:38:44
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > dzis z datą 2006.01.31

    Ciekawe, prawda ?
    To dowód na to, że US sam nie bardzo wiedział, jak interpretować
    rozporządzenie.

    Pozdrawiam

    Darek