  • 1. Data: 2007-04-04 01:08:43
    Temat: niezgłoszona strata, jak wykazać przy zyskach an PIT-38?
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Witam,
    Strata z zysków na giełdzie nie została zgłoszona pomimo otrzymanego
    PIT-8C. Został w szufladzie nie rozliczony. W roku obecnym na PIT-8C
    widnieje zysk. Czy przewidziane są jakieś procedury, aby jednak móc
    zgłosić teraz ową stratę z ubiegłego roku i odpisać ją od tegorocznego
    zysku?

    Dzięki serdeczne podpowiedzi.

    Agryppa

  • 2. Data: 2007-04-04 02:05:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Agryppa" <b...@m...tam.pl> wrote in message
> [...]
    > widnieje zysk. Czy przewidziane są jakieś procedury, aby jednak móc
    > zgłosić teraz ową stratę z ubiegłego roku i odpisać ją od tegorocznego

    Strzelam:
    a korekty za ubiegły rok zrobić się nie da?

  • 3. Data: 2007-04-04 06:56:25
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik witek napisał:
    > "Agryppa" <b...@m...tam.pl> wrote in message

    > Strzelam:
    > a korekty za ubiegły rok zrobić się nie da?

    stawiałabym na zeznanie z wyjasnieniem, że przyczyny wyższe nie
    pozwoliły złozyć w terminie, a ja proszę o przyjęcie po termini ei
    odstapienie od ukarania.

    trudno zrobic korektę, jeżeli nie złozono PIT-38 ( bo ja to tak zrozumiałam)

  • 4. Data: 2007-04-04 11:17:54
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    gonia wrote:

    > stawiałabym na zeznanie z wyjasnieniem, [...]
    Sprawa wygląda tak, że straty były w dwóch latach, 2004 oraz 2005 i nic
    się nie należało Urzędowi oprócz PITów z liczbą 0. 2006 natomiast ma
    zysk. To jak złożyć takie wyjaśnienie? Na PIT-38 jest jakaś rubryka do
    tego właśnie celu?

    > trudno zrobic korektę, jeżeli nie złozono PIT-38 ( bo ja to tak
    > zrozumiałam)

    Zgadza się, PITu-38 nie złożono za lata 2004, 2005.

    Agryppa

  • 5. Data: 2007-04-04 11:53:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 06:17:54 -0500, Agryppa napisał(a):

> [...]
    > się nie należało Urzędowi oprócz PITów z liczbą 0. 2006 natomiast ma
    > zysk. To jak złożyć takie wyjaśnienie? Na PIT-38 jest jakaś rubryka do

    Co to są "PIT-y z liczbą 0"? Na PIT-38 jest trochę więcej pól niż jedno.
    Czy miałeś jakiekolwiek przychody kapitałowe (uwaga pytam o przychody a
    nie dochody) w tych latach?

  • 6. Data: 2007-04-04 12:17:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Agryppa napisał:

    > Sprawa wygląda tak, że straty były w dwóch latach, 2004 oraz 2005 i nic
    > się nie należało Urzędowi oprócz PITów z liczbą 0.

    jakby należały sie PITy z liczbą 0, to nie byłyby one potrzebne.
    Należały się z wykazaną stratą, należność mogła opiewać na zero.
    Chyba że, w poprzednich latach nie było żadnych przychodów - ale to nie
    jest jednoznaczne, że poniesiona była strata.

    Są 2 możliwości:
    1.poniesione koszty ( na zakup papierów, odsetki od kredytów, utrzymanie
    rachunku)staną się kup dopiero w tym roku , bowiem w tym osiągnieto
    przychody ze sprzedaży - nie było obowiązku składania 38
    2. były przychody - więc strata ( w wysokości 1/2) do odliczenia po
    złożeniu zaległych zeznań

    To jak złożyć takie wyjaśnienie?

    moim zdaniem pisemnie

    Na PIT-38 jest jakaś rubryka do
    > tego właśnie celu?

    widocznie mało się przyglądałam, bo nie dojrzałam takowej

  • 7. Data: 2007-04-04 17:10:05
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    jureq wrote:

    > Co to są "PIT-y z liczbą 0"? Na PIT-38 jest trochę więcej pól niż
    > jedno. Czy miałeś jakiekolwiek przychody kapitałowe (uwaga pytam o
    > przychody a nie dochody) w tych latach?

    Na formularzu PiT-8C z 2004r, w polu o numerze 55 widnieje przychód,
    który wpisało Biuro Maklerskie. Natomiast w polu 54 jest strata.
    W roku 2005 pole przychodu 55 wynosi 0.0 a pole 54=strata.
    Przed rokiem 2004 nie odnotowano żadnych przychodów ani dochodów.

    Co radzicie? Gonia napisała jakoś niejasno.

    Czy wypełniając PIT-38 za rok 2006 można w tej chwili wpisać straty z
    lat 2004+2005 z pól nr 54 formularza pit-8c do wysokości zysku z roku
    2006? Zysk z roku 2006 stanowi tylko znikomą cześć strat z roku 2004 i
    2005 i nie przekracza ich 50% nawet, gdyby były liczone osobno.

    Agryppa

  • 8. Data: 2007-04-05 06:22:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 12:10:05 -0500, Agryppa napisał(a):

> [...]
    > W roku 2005 pole przychodu 55 wynosi 0.0 a pole 54=strata.
    > Przed rokiem 2004 nie odnotowano żadnych przychodów ani dochodów.

    Ależ z ciebie trzeba wyduszać informacje po kropelce. Nie piszesz
    najważniejszego.: czy w latach 2004 i 2005 w polach 51 masz 0 czy dochód
    większy od 0?
    Jeśli masz tam w danym roku 0, to cały koszt z pola 52 traktujesz jako
    koszt w najbliższym roku w którym był przychód (czyli pole 51 > 0).
    Jeśli w którymś roku w polu 51 było więcej niż 0 to znaczy, że miałeś
    obowiązek za ten rok złożyć PIT-38 nawet gdy w polu 54 była strata. W tym
    wypadku posypujesz głowę popiołem i składasz PIT-38 teraz z obszernym (i
    najlepiej przekonującym) wyjaśnieneim jakie to klęski żywiołowe
    spowodowałe, że nie zrobiłeś tego we właściwym czasie. Uwaga PIT-38 musi
    być wg wzoru z właściwego roku np wydrukuj ze strony
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&
    id=27734

  • 9. Data: 2007-04-05 06:28:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jeszcze uzupełnienie:

    Pole 55 PIT-8C, to sprzedaż akcji nabytych przed rokiem 2004. Jeśli dobrze
    pamiętam (a mogę się mylić), to opodatkowanie takiej sprzedaży zależało
    od sposobu nabycia akcji. Kupione na giełdzie - nieopodatkowane, akcje
    pracownicze - chyba opodatkowane. Sprawdź to dokładnie w ustawie. Jeśli
    okaże się, że twoje podlegały opodatkowaniu to oczywiście czytając mój
    poprzedni post wartość większą od zera w polu 55 traktujesz tak samo jak
    większą od zera w polu 51.

  • 10. Data: 2007-04-05 07:03:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2007, jureq wrote:

    > Jeśli masz tam w danym roku 0, to cały koszt z pola 52 traktujesz jako
    > koszt w najbliższym roku w którym był przychód (czyli pole 51 > 0).

    Tak z czystej ciekawości - przy dochodach kapitałowych zasada
    ograniczania zaliczania straty w koszt (do wysokości 50% kwoty
    w jednym roku) nie ma zastosowania?

    pzdr, Gotfryd