  • 11. Data: 2007-04-05 08:15:06
    Temat: Re: niezgłoszona strata, jak wykazać przy zyskach an PIT-38?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2007 09:03:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tak z czystej ciekawości - przy dochodach kapitałowych zasada
    > ograniczania zaliczania straty w koszt (do wysokości 50% kwoty w jednym
    > roku) nie ma zastosowania?

    Niestety jak już kilkakrotnie pisałem w wypadku dochodów kapitałowych
    sposób zaliczenia kosztów poniesionych w latach, w których nie było
    żadnych przychodów z tego tytułu jest wielka zagadką. Spotkałem kilka
    możliwych intrepretacji (w tym niestety żadnej oficjalnej):

    1. Zaliczenie w roku najbliższego przychodu. Przypuszczam, że jest to
    niejako próba "rozszerzenia" art. 23.1.38 Ustawy o koszty inne niż cena
    zakupu. Takie stanowisko "ustnie" reprezentują dwa US-y z którymi mam
    doczynienia.

    2. Brak możliwości zaliczenia w koszty. Jeśli odrzucimy możliwość z
    punktu 1, to o takiej interpretacji może świadczyć choćby nagłowek
    PIT-38: "Formularz przeznaczony.... którzy w roku podatkowym uzyskali
    przychody...."

    3. Rozliczanie takie samo jak strat w latach gdy były przychody, czyli
    PIT-38 i potem 50% itp itd....