  • 1. Data: 2002-04-05 11:32:20
    Temat: od kiedy mozna amortyzowac s.t. ?
    Od: "Maciej_R" <m...@p...com>

    witam
    w ubieglym roku wciagnalem swoje prywatne auto do s.t. , ale _nie_
    amortyzowalem go
    czy moge sobie zaczac go amortyzowac teraz ?
    jesli tak, to czy fakt _rozpoczecia_ amortyzowania musze jakos udokumentowac
    (oswiadczenie?)

    i pytanie dodatkowe - jesli sprzedaje auto, które _nie_ bylo amortyzowane
    ale bylo w s.t. , jak wystawiam fakture (tzn. z jaka kwota) ?

    pozdr.

    MR

  • 2. Data: 2002-04-05 22:10:04
    Temat: Re: od kiedy mozna amortyzowac s.t. ?
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 05 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >
    >i pytanie dodatkowe - jesli sprzedaje auto, które _nie_ bylo
    >amortyzowane ale bylo w s.t. , jak wystawiam fakture (tzn. z jaka kwota)

    IMHO mozesz wydac oswiadczenie o rozpoczeciu uzytkowania i na tej podstawie
    rozpoczac amortyzacje...
    A co do sprzedazy - kosztem uzyskania(rozumiem ze o to chodzi) jest wartosc
    poczatkowa pomniejszona o odpisy - tu odpisy = 0. Jednak cena sprzedazy
    powinna byc realna tj. zblizona do rynkowej.

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 3. Data: 2002-04-07 10:22:09
    Od: "Maciej_R" <m...@p...com>

    > IMHO mozesz wydac oswiadczenie o rozpoczeciu uzytkowania i na tej
    podstawie
    > rozpoczac amortyzacje...

    no tak, ale ja już rozpocząłem użytkowanie (i oswiadczyłem co trzeba) ponad
    rok temu - teraz chcialbym natomiast rozpocząć amortyzowanie
> [...]
    > poczatkowa pomniejszona o odpisy - tu odpisy = 0. Jednak cena sprzedazy
    > powinna byc realna tj. zblizona do rynkowej.

    a co w przypadku, jeśli _nie_ bylo odpisów ?
    tzn. wciągam auto do s.t. i mam je np. rok, nie amortyzuję, a potem
    sprzedaję - rozumiem, ze musze wystawic fakturę na kwotę sprzedaży - jeżeli
    tak zrobię to będę miał przychód a więc podatek do zaplacenia podczas, gdy
    nie bylo kosztów uzyskania... a może coś źle rozumiem ?

    pozdr.

    MR

  • 4. Data: 2002-04-07 13:49:52
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej_R" <m...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a8p6kt$sh0$1@news.tpi.pl...

> [...]
    gdy
    > nie bylo kosztów uzyskania... a może coś źle rozumiem ?

    Kosztem sprzedaży środka trwałego jest jego wartość netto czyli wartość
    początkowa pomniejszona o odpisy amortyzacyjne.

    IMHO jednak w twoim przypadku odpisy nie są równe zero !!!
    To, że nie zaliczyłeś amortyzacji do kosztów uzyskania może zostać
    potraktowane przez US jako celowe zaniżanie kosztów i uznanie ksiąg za
    nierzetelne, a nie ma wpływu na koszt sprzedaż środka trwałego.

    Kosztem sprzedaży powinna być wartość netto pomniejszona o odpisy, których
    nie dokonałeś.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 5. Data: 2002-04-08 20:08:11
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 07 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >nierzetelne, a nie ma wpływu na koszt sprzedaż środka trwałego.
    >
    >Kosztem sprzedaży powinna być wartość netto pomniejszona o odpisy, których

    OK - to wyglada na bezpieczne.
    Co do tego traktowania przez US - jesli w tym czasie nie wpisywano w koszty
    np. paliwa, mozna powiedziec ze nie wykorzystywano auta w celach
    osiagniecia przychodu itd....