  • 1. Data: 2002-04-05 08:47:16
    Temat: pierwszy milion trzeba ukrasc
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Drodzy grupowicze,
    zamierzam, a moze raczej - bardzo chce, zarejestrowac wlasna dzialalnosc
    gospodarcza (handel, uslugi) i to juz wkrotce. Na rzeczywiste zyski
    potrzebuuje raptem dwa-trzy miesiace, a na ten okres potrzebuje kilka
    tysięcy zlotych na dzialalnosc - tzn. zamierzam prowadzic sprzedaz hurtowa
    na zamowienie (przedmiot hurtu jest dla Szanownych Grupowiczow w tej chwili
    nieistotny), tzn klient podpisuje umowe, ja zamawiam towar, obrabiam go
    przez podwykonawcow i sprzedaje klientowi. Mam pomysl, kosztorysy itp, ALE
    nie mam pieniedzy w ogole na ten cel.
    Popatrzcie raz jeszcze - chce zalozyc firme, zarabiac ergo placic podatki i
    utrzymywac panstwo. Niestety panstwo ma serdecznie gdzies takich jak ja, bo
    na dzien dobry to musze sie zabezpieczyc w kapital na oplacanie samego
    ZUS-u, gdzie minimalna stawka (nie mopwimy o jednoczesnym zatrudnieniu gdzie
    indziej itp.) wychodzi niemal 600 zł/m-c. O podatkach nie mowiac.
    Jak zatem ma byc dobrze w kraju, gdzie podatek zzera pomysly i checi. Nic
    dziwnego, ze sie polskie firmy na Cyprze rejestruja. Mam firme - zarabiam,
    zarabiam - kupuje, kupuje - ktos zarabia, ktos zarabia - daje prace innym,
    ktos inny zarabia - ten ktos kupuje...itp itp,
    moze jestem idealista i ten uproszczony "model" gospodarki dobrobytu (hehe
    ale zabrzmialo) jest naiwny, ale prosze o opinie , szczegolnie tych, ktorzy
    chca zaczac lub zaczynali podobnie do mnie - z pomyslem, ale bez grosza

    PS. W kontekscie mojej wypowiedzi temat tego postu nabiera nowego wymiaru -
    pierwszy "milion" faktycznie trzeba "ukrasc" - w sensie - zarobic
    nieoficjalnie/nielegalnie (za granica) itp - bo jak inaczej? No, owszem ze
    wiem o istnieniu kradytow, ale o ich oprocentowaniu tez wiem...]

    pozdrawiam
    -escuola-

  • 2. Data: 2002-04-05 11:12:21
    Temat: Re: pierwszy milion trzeba ukrasc
    Od: <m...@w...pl>

    Mysle ze moglbys sprobowac z pierwszymi klientami
    w okresie rozruchu (2-3 miesiace) pracowac na umowe o dzielo.
    ZUSu nie placisz wiec nie jestes do tylu. Pytanie tylko czy klient
    bedzie chcial z Toba taka umowe podpisac .....hmmmm
    - Mysle ze jesli jest rozsadny, a Twoja usluga jest konkurencyjna
    to pojdzie na to. Poza tym z ludzmi zawsze mozna sie dogadac.

    Miru

  • 3. Data: 2002-04-05 16:38:35
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "escuola" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na rzeczywiste zyski
    > potrzebuuje raptem dwa-trzy miesiace, a na ten okres potrzebuje kilka
    > tysięcy zlotych na dzialalnosc -

    Jesteś zatem idealnym kandydatem na niskooprocentowany kredyt w wysokości
    5000 zł z Funduszu Mikro. Poszukaj ich w swojej okolicy.

  • 4. Data: 2002-04-05 18:06:20
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Jesteś zatem idealnym kandydatem na niskooprocentowany kredyt w
    wysokości
    > 5000 zł z Funduszu Mikro. Poszukaj ich w swojej okolicy.

    Ha, ha
    "niskooprocentowany"

  • 5. Data: 2002-04-05 22:13:29
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 05 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >Drodzy grupowicze,
    >zamierzam, a moze raczej - bardzo chce, zarejestrowac wlasna dzialalnosc
    [...]
    >pozdrawiam
    >-escuola-

    Podobno istnieje projekt aby rozpoczynajacych zwolnic na rok z wplacania
    zaliczek na pdof...

    Pocieszylem ?

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 6. Data: 2002-04-06 10:19:55
    Od: "escuola" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Arjos" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno istnieje projekt aby rozpoczynajacych zwolnic na rok z wplacania
    > zaliczek na pdof...
    >
    > Pocieszylem ?

    Czesc,
    pocieszyles i nie, dobrzy byloby z tym zwolnieniem, ale u nas w kraju to
    chyba taki numer nie przejdzie.
    Po drugie - uwaga, bedzie ciut "lamersko" - czy przez "pdof" rozumiesz
    podatek dochodowy od osob fizycznych? Jesli tak, to czy po zarejestrowaniu
    DG jestem osoba fizyczna czy tez moja osobowosc prawna ma sie inaczej?
    PS. Jezeli moglbys wskazac zrodlo informacji (moze link?) o tym projekcie to
    bede bardzo wdzieczny.
    Pozdrawiam
    -escuola-

  • 7. Data: 2002-04-06 13:01:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Apr 2002, escuola wrote:

    >+ Użytkownik "Arjos" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Pocieszylem ?
    [...]
> [...]
    >+ DG jestem osoba fizyczna czy tez moja osobowosc prawna ma sie inaczej?

    Rozumie jak wyżej - i jesteś osobą fizyczną.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-06 13:44:16
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 06 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    PS. Jezeli moglbys wskazac zrodlo informacji (moze
    >link?) o tym projekcie to bede bardzo wdzieczny.
    >Pozdrawiam
    >-escuola-

    Zrodel bylo sporo do glowy przychodzi mi "RZECZPOSPOLITA" z 02-04-2002
    dodatek DOBRA FIRMA

  • 9. Data: 2002-04-06 15:58:45
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@p...onet.pl:

    > Podobno istnieje projekt aby rozpoczynajacych zwolnic na rok z wplacania
    > zaliczek na pdof...

    hehehe, będzie dużo firm z 11 miesięcznym stażem :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jaki jest szczyt odwagi???
    Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))

  • 10. Data: 2002-04-07 15:23:52
    Od: v...@p...pl (vikemi)

    "inkoguto" <p...@b...pl>
    > Jesteś zatem idealnym kandydatem na niskooprocentowany kredyt w wysokości
    > 5000 zł z Funduszu Mikro. Poszukaj ich w swojej okolicy.

    Tak, tylko pamietaj, ze pieniazki dostaniesz (jezeli) to gdzies za rok, moze
    dwa...

    --
    vik.emi