  • 1. Data: 2013-10-17 14:24:21
    Temat: odliczenie VAT (media, usługi telekomunikacyjne) a art.24d updof ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Witam, czy coś się zmieniło w kwestii odliczenia vat w miesiącu w którym
    przypada data płatności - dot. mediów i usług telekomunikacyjnych ?

    a precyzując pytanie, czy jeśli mam termin platnosci faktury wyznaczony
    na listopad a dokonam rozliczenia faktury w pazdzierniku, to czy bede
    mogl vat odliczyc w pazdzierniku (czyli miesiacu ktorym de facto zostala
    zaplacona faktura, mimo iz termin jest opisany na listopad) ?

    (bo koszty uzyskania przychodu rozumiem ze w miesiacu platnosci...?)

    przeczytalem cos takiego:

    Przykład I
    Spółka otrzymała fakturę za zużytą wodę za okres od 10.07 do 10.08.2012
    r. Fakturę wystawiono 20.08.2012 r. (wpłynęła ona do Spółki 24.08.2012
    r.) z terminem płatności do 20.09.2012 r. Obecnie prawo do odliczenia
    podatku naliczonego wynikającego z tej faktury powstaje w rozliczeniu za
    okres, w którym przypada termin płatności (czyli w rozliczeniu za
    wrzesień 2012 r. - podatek odliczyć jeszcze można w październiku oraz
    listopadzie 2012 r.).

    Po dniu 1 lipca 2013 r. Spółka będzie musiała zmienić sposób
    postępowania przy odliczaniu podatku. W ww. przykładzie prawo do
    odliczenia będzie przysługiwało w rozliczeniu za sierpień, wrzesień oraz
    październik 2013 r. Już bowiem w sierpniu 2013 r. spełnione zostaną
    wszystkie warunki pozwalające na odliczenie podatku naliczonego, tj.:

    po stronie sprzedawcy powstanie obowiązek podatkowy (obowiązek ten
    powstanie z chwilą wykonania usługi czyli w sierpniu 2013 r.) oraz
    Spółka będzie dysponowała fakturą dokumentującą zakup.

    - w moim przypadku, faktura wystawiona 11.10 ; otrzymalem ją 17.10 - czy
    moge vat odliczyc w pazdzierniku ? usluga fakturowana z gory za
    pazdziernik, wykonana w pazdzierniku.

    z gory dzieki za utwierdzenie.

  • 2. Data: 2013-10-18 10:18:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 14:24:21 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > zaplacona faktura, mimo iz termin jest opisany na listopad) ?
    >
    > (bo koszty uzyskania przychodu rozumiem ze w miesiacu platnosci...?)

    PKPiR czy PK?

  • 3. Data: 2013-10-19 14:10:14
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    prowadzę pkpir...

  • 4. Data: 2013-10-20 22:38:38
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Nikt nie wie ?
    Dodam że prowadzę pkpir...

  • 5. Data: 2013-10-20 23:27:17
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 20-10-2013 22:38, news pisze:

> [...]

    Tak jak jest w tym przykladzie, to ma byc zdaje sie od 2014 dopiero.

    --
    Adam