  • 1. Data: 2007-08-27 20:37:35
    Temat: opłata rejestracyjna samochodu w leasingu
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    witam ,dg i kh ,leasing operacyjny samochodu osobowego(35 miesięcy)
    ,uiszczono opłatę za wydanie tablic rejestracyjnych,która to nie jest
    zawarta w umowie z finansującym,a jest przez niego refakturowana,czy stanowi
    KUP proporcjonalnie w 1/35 i vat odliczony jest w całości ,czy winno być
    inaczej?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2007-08-27 21:17:55
    Temat: Re: opłata rejestracyjna samochodu w leasingu
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 20:37:35 GMT, Ania napisał(a):

    Hej :)

> [...]
    > KUP proporcjonalnie w 1/35 i vat odliczony jest w całości ,czy winno być

    Mnie też ostatnio męczą koszty pośrednie i bezpośrednie... ;)

    Ale w tym przypadku, to nie miałabym wątpliwości, co do tego, że jest to
    koszt podatkowy w momencie poniesienia i bilansowo także zostawiłabym tak
    samo.
    Chociaż analogicznie, to opłata wstępna, która przecież warunkuje wydanie
    przedmiotu leasingu też winna być kosztem od razu, ale najnowsze
    interpretacje i informacja z Krajowej Informacji Podatkowej (albo jakoś
    tak) traktuje to dokładnie w ten sposób, że należy ją rozłożyć w czasie
    :/
    Co wcale mi się nie podoba, bo przecież w razie przerwania umowy leasingu,
    ta opłata zwracana nie jest nawet w części, ale to już OT, choć nie mogłam
    się powstrzymać ;)

    To teraz VAT.
    Ja odliczyłabym w całości. Opłata za rejestrację nie jest przecież częścią
    wartości pojazdu, co zresztą potwierdza Komisja Europejska, która uważa za
    sprzeczne z przepisami wliczanie opłat za rejestrację do podstawy
    opodatkowania VAT przy sprzedaży samochodów, co zarzuca i Polsce, i
    Portugalii.

    Miejmy nadzieję, że doczekamy się, że VAT "osobowy" będzie w końcu
    rozliczany w całości w podatku naliczonym.

    Próżne nadzieje?
    Mam nadzieję, że nie ;)

    Decyzja należy do Ciebie :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-08-28 11:39:14
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interpretacje i informacja z Krajowej Informacji Podatkowej (albo jakoś
    > tak) traktuje to dokładnie w ten sposób, że należy ją rozłożyć w czasie
    Bardzo dziękuję za cenne wskazówki ,co do vatu jestem pewna ,natomiast
    IHMO ta opłata rejestracyjna rozłożona w czasie nie powinna zostać
    zakwestionowana,w końcu można i tak i tak,a ja tam z natury ostrożna
    jestem,poza tym analogia to opłaty wstępnej,gdzie zależy jak na to spojrzeć
    powinna być klasyfikowana w momencie poniesienia w całości,bo stanowi
    podstawę do wydania przedmiotu leasingu ,a jednak organy stoją na stanowisku
    by rozkładać w czasie..kwadratura koła:(
    pozdrawiam ania