  • 11. Data: 2009-01-10 14:12:56
    Temat: Re: oplata skarbowy , koszt uzyskania przychodui
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > zielonego pojecia nie mam :)
    > w VAT R nie zaznaczylem wyboru metody kasowej.
    > Odeslij mnie do konkretnych artykułów (procz rozporzadzenia o ksiedze bo
    > bede zaraz czytal).

    jak moge wybierac to nie chce niczego zarezerwowanego tylko dla malych
    podatnikow

  • 12. Data: 2009-01-10 14:22:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > no jest tam napisane ze moge o ile prowadze ewidencje sprzedazy, a jak
    > prowadze ewidencje vat to musze dodatkowo ewidencje sprzedazy?

    ...to TEŻ "jest napisane" ;)
    Przeczytaj co minister napisał w par.21.

    > poz 162
    >
    > Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o
    > prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów

    A jak sobie samemu wypłacasz honorarium autorskie?
    Przecież taki przychód, z p. widzenia przepisów dochodowych, nie byłby
    zaliczany do DG!
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-01-10 14:25:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:11:38 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > zielonego pojecia nie mam :)

    :-)

    > w VAT R nie zaznaczylem wyboru metody kasowej.

    Czyli VAT rozliczasz normalnie (niech będzie że memoriałowo).

    Natomiast w PIT przychody z DG rozlicza się w przypadku ogólnym memoriałowo
    (art. 14 updof),
    natomiast koszty najlepiej rozliczać wg metody uproszczonej (zwanej
    kiedyś kasową, bo cześć ludzi twierdziła że ważna była data zapłaty)
    - art. 22.4 + 22.6b updof (uwaga: Gasipiesy namieszali od 1/1/2009 w 22.6b i
    okolicach)

    > :-)

    Ten import bazy to IMO nie ma szans być honorarium autorskim, to typowa usługa.
    IMHO honorarium autorskie może wystąpić przy przychodach które w updof podlegają
    pod art. 18 a nie 14

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-01-10 14:26:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:12:56 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > jak moge wybierac to nie chce niczego zarezerwowanego tylko dla malych
    > podatnikow

    Od razu 1,2 mln EUR obrotu planujesz przekroczyć?
    To weź lepiej zatrudnij dobrego doradcę podatkowego z księgową,
    bo to już grubsza wtopa może być jak coś źle poksięgujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-01-10 14:28:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:00:43 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > przy okazji, tak wklepalem dowod wplaty w ifirma:
    >
    > http://szacuneczek.org.pl/grafika/oplata.png
    >
    > nie wiem czy dobrze.

    1. Widze że masz etap przejmowania się tym w którą kolumnę KPiR co wpisać
    i czy linie mają mieć 1px czy 2px, albo czy miesiąc może być słownie
    - od razu Ci powiem że to nie ma większego znaczenia. Najwyżej kontroll
    chwilę ponarzeka, ale jak meroitum będzie ok to wszytsko będzie ok.

    2. Opłatę płaciłeś do UM nie do US

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-10 14:31:15
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > 2. Opłatę płaciłeś do UM nie do US

    a rzeczywiscie jest pieczatka urzedu miasta, wiec zmienie na ich dane

  • 17. Data: 2009-01-10 14:32:09
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Od razu 1,2 mln EUR obrotu planujesz przekroczyć?

    przekrocze nie przekrocze nie chce niczego w trakcie zmieniac.

    > To weź lepiej zatrudnij dobrego doradcę podatkowego z księgową,

    nigdy w zyciu :) musze sam, pisalem ide na zywiol :)

    > bo to już grubsza wtopa może być jak coś źle poksięgujesz.

    stad moje pytania

    P.

  • 18. Data: 2009-01-10 14:38:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:32:09 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przekrocze nie przekrocze nie chce niczego w trakcie zmieniac.

    Z MP możesz zrezygnować po 4 kwartałach, a jeśli przekreoczysz 1,2 mln EUR
    to automatycznie wypadasz.

    > nigdy w zyciu :) musze sam, pisalem ide na zywiol :)

    Dobra rada od średnio-obrotnego - opracuj sobie procedury
    dla głównych wariantów zakupów i sprzedaży, żebyś się za każdym
    razem nie zastanawiał. Czasami można nieźle zgłupieć jak za każdym
    razem myślisz co ten minister idi** tu chciał przekazać.
    Zwłaszcza przy usługach związanych z informatyką, przy których
    taka granica niewykonania i wykonania usługi jest płynna.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek