  • 1. Data: 2002-12-10 11:54:39
    Temat: Zgubilem NIP!
    Od: "Bakla" <w...@h...com>

    czesc,

    Jestem w trakcie zakladania DG jako os.fizyczna. Ze swojej strony mam juz z
    glowy urzad gminy i mam juz regon. Reszte spraw zlecilem biuru rachunkowemu.
    Pan z biura powiedzial, ze do Zus'u lub tez vat'u potrzebuje mojego nipu,
    ale nie sam numer, tylko ta karteczke z numerem NIP ktora mi przyslali chyba
    z 10 lat temu. Jako ze w tym czasie mialem remonty, przeprowadzki itp, to ta
    karteczke zgubilem. W US powiedzieli ze wydanie duplikatu trwa miesiac. Co
    robic?? Juz zaczalem swiadczyc uslugi, musze wystawic jeszcze w grudniu
    faktury-nie moge czekac miesiac. Czy naprawde ta karteczka jest taka wazna,
    moze jest jakis inny sposob??

    dzieki, pzdr

  • 2. Data: 2002-12-10 12:52:04
    Temat: Re: Zgubilem NIP!
    Od: Sławomir Firek <k...@p...net.pl>

    Dnia 2002-12-10 12:54, Użytkownik Bakla napisał:

> [...]
    > Pan z biura powiedzial, ze do Zus'u lub tez vat'u potrzebuje mojego
    > nipu, ale nie sam numer, tylko ta karteczke z numerem NIP ktora mi

    Te "karteczki" NIP-4 - decyzja w sprawie nadania... i VAT-5
    potwierdzenie zgłoszenia rejestracyjnego ... są potrzebne tylko niekiedy
    dla uprawdopodobnienia nadania numeru NIP i bycia VAT-manem, np dla
    kontroli skarbowej, przy zmianie US, bardziej dociekliwego kontrahenta,
    czasami w banku, przy wydawaniu klucza dla PPE, inne chwilowo nie
    przychodzą mi do głowy, ale pewnie istnieją.

    > Jako ze w tym czasie mialem remonty, przeprowadzki itp, to ta
    > karteczke zgubilem. W US powiedzieli ze wydanie duplikatu trwa miesiac.

    Mój US był bardziej miły, na stosownym druczku NIP-5 nalepiłem stosowną
    opłatę, pani poszperała w komputerze i od ręki przybiła pieczątkę - było
    po sprawie.

    > Co robic?? Juz zaczalem swiadczyc uslugi, musze wystawic jeszcze w
    > grudniu faktury-nie moge czekac miesiac.

    Jeżeli jesteś pewny, że NIP który pamiętasz, to ten właściwy, nie widzę
    problemu - no chyba że trafisz na dociekliwego klienta.