  • 1. Data: 2002-05-23 07:50:24
    Temat: pOCZĄTKI DG -Pomoc
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Witam! Rozpoczynam DG sklep z vatem jestem już po sprawach rejestracyjnych
    .poszukuję informacji szczegółowych dot :jakie ksiązki powinienem zakupić i
    prowadzić,czy koszty wpisu do rej. DG i opł.. REJ VAT mimo że dokonałem pod
    koniec kwietnia mogę wprowadzić jako koszty ,a zaczynam od czerwca?jak
    prowadzić księgowość przez program komp. czy ręcznie a programem się
    wspomagać, jakiego programu użyć do fakturowania -najchętniej dobry a tani,
    może inne sugestie na początek o których jeszcze nie mam pojęcia a które
    uchronić mnie mogą przed kłopotami.Może znacie jakąś stronę opisem krok po
    kroku dla rozpoczynających DG
    Zastanawiam się nad zakupem programu TGsoft KPiR tylko przeglądałem demo
    pomoc w tym programie jest mało czytelna lub ja jestem mało inteligentny,ale
    czy nie byłoby lepiej gdyby było opisane krok po kroku jak wprowadzić koszt
    tz. że tu wpisujemy nazwę firmy tu adres tu wartość a tu zatwierdzamy i to
    samo z rozliczeniem miesięcznym tu klikamy to, tu to a tam drukujemy .Być
    może za mało posiedziałem przy nim ,ale wydaje mi się że jeżeli objaśnienie
    do programu jest napisane prostym językiem to zrozumie je także
    profesjonalista , a jeżeli fachowym to tylko profesjonalista.A dla amatora
    będzie niedostępne. Mam nadzieję że za bardzo nie oberwie mi się za
    amatorstwo i braki wiedzy w tej dziedzinie?
    I z góry dzięki za wskazówki

    St.Wasiak-Waszko

  • 2. Data: 2002-05-23 12:05:45
    Temat: Re: pOCZĄTKI DG -Pomoc
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Sorry że tak krótko odpowiadam ale mało czasu

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aci6vj$rij$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    pod
    > koniec kwietnia mogę wprowadzić jako koszty ,a zaczynam od czerwca?

    Rozumiem, że Ksiązka przychodów i rozchodów?
    Rozpoczynasz DG od 1 czerwca? Mozna takie koszty wprowadzić z dniem 1.06

    jak
    > prowadzić księgowość przez program komp. czy ręcznie a programem się
    > wspomagać,

    Nie, to nie ma sensu. Tylko na komputerze. Łatwiej, prościej, bez błędów
    (oczywiście pomijając ludzkie).

    > jakiego programu użyć do fakturowania -najchętniej dobry a tani,

    Był niedawno taki wątek na forum, poszukaj. Zależy czy chcesz pracować w
    DOSie czy w Win. Ja wolę DOS, prze 4 lata ani razu nie zawisł.

    http://prawo.w.interia.pl/dg.html

> [...]
    > do programu jest napisane prostym językiem to zrozumie je także
    > profesjonalista , a jeżeli fachowym to tylko profesjonalista.A dla

    Musisz koniecznie DOKŁADNIE przeczytać Rozporządzenie Mistra Fin w sprawie
    prowadzenia KPiR.
    I fragmenty Ustawy o pod.doch. od os.fiz. Samo działanie programu poznasz
    szybko, zwłaszcza że jest dołączona instrukcja. Jak nie ma - nie kupuj-
    kiepska firma. Pomoc w Demie taka często właśnie jest.
    Zobacz na www.insert.com.pl Ja mam ich program do wystawiania faktur
    mSubiekt. Też mam sklep. Prosty wygodny, bez zabawy z magazynami itp. Chyba
    ze chcesz robic gospodarkę magazynową, czyli ile czego przyszło, ile czego
    się sprzedało.
    Często ludzie wpisują cos co nie wolno mówiąc "A program przyjął znaczy że
    dobrze". Bez znajomości przepisów nie da rady.
    Program do ZUS też niezbędny jest moim zdaniem. Za darmo dają w ZUSie. Z
    pytaniami śmiało wal.

    Mam nadzieję że za bardzo nie oberwie mi się za
    > amatorstwo i braki wiedzy w tej dziedzinie?
    > I z góry dzięki za wskazówki

    Po to jest forum. Jakby wszyscy wszystko wiedzieli nie byłoby potrzebne.
    > --
    > Pozdrawiam
    > St.Wasiak-Waszko

    pozdrawiam też