  • 1. Data: 2006-12-17 19:47:50
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania 2007
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie dot. zmiany ustawy o podatku od sprzedazy mieszkania.

    Od 2007 jednym z warunków zwolnienia od podatku ze sprzedazy mieszkania
    bedzie 12 miesięczny okres zameldowania w zbywanym mieszkaniu.
    Moje pytanie dotyczy sposobu naliczania tego okresu tj czy bedzie sie on
    liczyl od dnia zakupu mieszkania, czy mozna bedzie zaliczyc okres
    zameldowania przed nabyciem praw.
    Chodzi mi tu o przypadek nowego mieszkania w ktorym mozna sie zameldowac w
    momencie jego odbioru natomiast prawo wlasnosci nabywa sie po podpisaniu
    aktu notarialnego co nastąpi kilka miesiecy pózniej.
    Podobny przypadek wystapi przy zamianie lokatorkiego prawa do lokalu na
    wlasnosc, tutaj okres zameldowania przed nabyciem praw moze byc dłuzszy niz
    rok i teoretycznie zwolnienie przysługiwaloby od razu.

    Czy zmiany ustawy są opublikowane w DzU?

    Pozdrawiam
    Piotr