  • 1. Data: 2012-03-10 07:46:53
    Temat: pit 37 - dwa źródła dochodów, podwyższone koszty uzyskania przychodów
    Od: spaz <n...@h...re>

    Witam

    w zeszłym roku rozpocząłem pracę na dodatkowy etat.
    W pierwszym miejscu pracy - mam umowę o pracę, w drugim także.
    Obydwa zakłady pracy znajdują się poza moim miejscem zamieszkania, nie
    przyjmuję dodatku za rozłąkę.

    Gdy zatrudniałem się w drugim miejscu pracy, nie złożylem wniosku o
    podwyższenie kosztów uzyskania przychodów, gdyż sumarycznie (1668,72 zł x 2)
    przekroczyłbym dopuszczalny limit (2 i pół tysiąca z hakiem) i musiałbym
    zwrócić róznicę US. Tak przynajmniej mi to wytlumaczono w drugim zakladzie
    pracy; brzmi to sensownie i logicznie.
    (w PIT-11 od drugiego pracodawcy, w pozycji 36. "Koszty uzyskania
    przychodów" wpisane mam 0,0zł).

    Teraz jednakże nie jestem pewny jak "odzyskać" część, którą w moim
    rozumieniu tej sytuacji US powinien mi zwrócić. Czy wypisując PIT37
    powinienem to w jakimś miejscu uwzględnić? Może trzeba złożyć dodatkowy
    wniosek?

    pozdrawiam

    spaz

  • 2. Data: 2012-03-10 09:21:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    spaz wrote:

> [...]
    > rozumieniu tej sytuacji US powinien mi zwrócić. Czy wypisując PIT37
    > powinienem to w jakimś miejscu uwzględnić? Może trzeba złożyć

    Jeśli po wpisaniu prawidłowych kosztów uzyskania przychodu do PITa
    nie wychodzi Ci różnica ok 140-150zł do zwrotu, to znaczy, że któryś
    płatnik
    nie odprowadził (pokazał na PIT11) pełnych zaliczek.
    Może masz przekroczony próg pod koniec roku
    (poczytaj sąsiednie wątki o zaliczkach, nadpłatach, niedopłatach)
    albo masz inne dochody bez zaliczki, ale wtedy wypełniałbyś inny PIT

  • 3. Data: 2012-03-10 13:53:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/10/2012 1:46 AM, spaz wrote:
> [...]
    > rozumieniu tej sytuacji US powinien mi zwrócić. Czy wypisując PIT37
    > powinienem to w jakimś miejscu uwzględnić? Może trzeba złożyć dodatkowy

    koszty na pit-37 wpisujesz sobie sam niezaleznie od tego co jest w pit-11
    napisales, ze oba zakłady są poza miejscem gdzie faktycznie mieszkasz.

    za kazdy miesiac przepracowany liczysz sobie 139.06 zl dla kazdego
    zakladu. w miesiacach w ktorych miales umowe w obu zakładch liczysz
    oczywiscie razy dwa.
    Sumujesz razem. Jesli kwota wyszla ci wieksza niz 2502.56 gr przycinasz
    do tej kwoty. jesli wyszla ci mniejsza wpisujesz to co ci wyszlo z
    sumowania.

  • 4. Data: 2012-03-11 08:25:27
    Od: spaz <n...@h...re>

    dziękuję za obydwie odpowiedzi, już mi wszystko pasuje ;)