  • 1. Data: 2005-03-03 13:57:33
    Temat: pit-8B - niewłaściwy US
    Od: "Marych" <w...@t...pl>

    Witam,

    To mój pierwszy post tutaj, więc by dopełnić formalności: mam na imię
    Marcin, jestem z Poznania.

    Mam krótkie pytanie: żona-studentka, pracowała krótki czas na umowę
    zlecenie. Otrzymała od pracodawcy pit-8B w terminie, ale dopiero wczoraj
    zorientowałem się, że informacja skierowana została do niewłaściwego urzędu
    skarbowego, zaliczki na podatek pobrane przez płatnika też zapewne poszły na
    konto niewłaściwego US. Co należy zrobić w tej sytuacji? Ścigać księgową
    zleceniodawcy, by wysłała korektę do urzędu skarbowego który omyłkowo
    otrzymał zeznanie i przekazała pit-8B urzędowi skarbowemu właściwemu dla
    miejsca zamieszkania. Czy może złożyć pit-37 w tym urzędzie do którego
    trafił pit-8B (druga opcja wydaje się bez sensu trochę)

    Pozdr, Marych

  • 2. Data: 2005-03-03 14:05:36
    Temat: Re: pit-8B - niewła?ciwy US
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Marych <w...@t...pl> wystukał[a]:
    > niewłaœciwego urzędu skarbowego, zaliczki na podatek pobrane przez
    > płatnika też zapewne poszły na konto niewłaœciwego US.

    Zaliczki poszły tam gdzie trzeba. Pracodawca comiesiąc składa pit 4 do
    *swojego* US i też na konto tego urzędu wpłaca podatek (niezależnie od
    tego pod jaki urząd podlegają pracownicy).

    > zrobić w tej sytuacji? Œcigać księgowš zleceniodawcy, by wysłała
    > korektę do urzędu skarbowego który omyłkowo otrzymał zeznanie i
    > przekazała pit-8B urzędowi skarbowemu właœciwemu dla miejsca
    > zamieszkania.

    Księgowa może złożyć korektę do właściwego urzędu, ale urzędy międzysobą
    papiery powinni przekazać.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-03 15:19:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marych wrote:

> [...]
    > miejsca zamieszkania. Czy może złożyć pit-37 w tym urzędzie do którego
    > trafił pit-8B (druga opcja wydaje się bez sensu trochę)

    Rozliczasz się w tym urzędzie pod który podpadasz.
    Firmie powiedz, ze jest zly adres US, niech ci wystawią drugi pit z
    dobrym adresem.
    Nawet jakby nie chcieli, to rozliczasz się dalej ze swoim US, najwyżej
    US będzie szukał gdziej jest pit-8b, ale nie sądzę.

  • 4. Data: 2005-03-03 16:02:46
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego pod jaki urząd podlegają pracownicy).

    > Księgowa może złożyć korektę do właściwego urzędu, ale urzędy międzysobą

    Potwierdzam, dokładnie DZIŚ dzwoniłem w tej samej sprawie. Urząd powiedział
    mi, że mam tylko zgłosić pracodawcy zmianę adresu US, a reszta się jakoś
    sama wyjaśni :-)

    Boa.

  • 5. Data: 2005-03-03 20:05:52
    Od: "Marych" <w...@t...pl>

    Hej,

    Dziękuję za opdpowiedzi. Dzwoniłem do właściwego US i rzeczywiście do nich
    trzeba słać zeznanie roczne, księgowa zleceniodawcy tez została o sprawie
    poinformowana i wyśle drugiego pit-a tam gdzie trzeba i wyjaśnienie do tego
    pierwszego.

    Pozdr, Marych