  • 1. Data: 2004-12-15 21:03:22
    Temat: okres przed rozpoczeciem DG
    Od: "Piotrek" <petero2@o2_WYKASUJ.pl>

    mam zarejestrowana DG (wpis EDG, Regon, US, ZUS)
    data rozpoczecia dzialanosci: 1.01.2005 (takj jest wpisane w zas EDG).
    chce w grudniu kupic telefon komorkowy i wziac FV i umowe na moja DG
    (abonament dla firm stad musze wziac FV).
    Czy jezeli tej faktury nie rozlicze wogole, bo chce zaczac oficjalnie od
    nowego roku dzialalnosci, to moge miec jakies problemy ze strony US?
    telefon jest mi juz teraz nieezbedny.

    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2004-12-15 21:34:22
    Temat: Re: okres przed rozpoczeciem DG
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2004 22:03:22 +0100, Piotrek <petero2@o2_WYKASUJ.pl>
    napisał:

> [...]
    > Czy jezeli tej faktury nie rozlicze wogole, bo chce zaczac oficjalnie od
    > nowego roku dzialalnosci, to moge miec jakies problemy ze strony US?

    zasada generalna jest tkaa ze obowiazkiem podatnika jest wykazywanie
    przychodow zas tylko prawem jest wykazywanie kosztow. Tak wiec spij
    spokojnie. Zreszta skoro dopiero od stycznia masz DG to raczej na niewiele
    Ci sie zda ta faktura..zwlaszcza za telefon; jezeli chodzi o jednorazowy
    koszt.
    ars

  • 3. Data: 2004-12-16 22:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, ArEkPekAlSkI wrote:

    > + Dnia Wed, 15 Dec 2004 22:03:22 +0100, Piotrek <petero2@o2_WYKASUJ.pl>
    > + napisał:
    [...]
> [...]
    > + zasada generalna jest tkaa ze obowiazkiem podatnika jest wykazywanie
    > + przychodow zas tylko prawem jest wykazywanie kosztow.

    To jest prawda.
    Ale jak rozumiem intencją jest rozważenie (prawda że dość teoretycznego)
    przypadku wypu: "co by się mogło stać jakby dane tej faktury dostał
    w łapki ZUS"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)