  • 11. Data: 2005-04-15 19:19:57
    Temat: Re: po macierzyńskim nie zgłasza się pracownica
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>
    w wiadomości <news:d3otgo$6sf$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli jest chora? To chyba 7 dni ma na dostarczenie zwolnienia?
    > Chyba ciut za szybko na zwolnienie dyspcyplinarne?

    Te 7 dni to minęło jakieś 361 dni temu...

    --
    Nie słuchaj się tych rad , które mówią zebys to zrobił samemu. Jak zapłacisz
    to informatyk napewno zrobi to dobrze i dostroi stacje dyskietek.

  • 12. Data: 2005-04-15 20:00:46
    Od: PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Użytkownik PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl>
    > w wiadomości <news:d3otgo$6sf$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Te 7 dni to minęło jakieś 361 dni temu...
    upss. Sorki. Na rok nie popatrzyłem...

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2005-04-15 21:45:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2005, Cavallino wrote:

    > + Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał
    > + > > > Daj dzisiejszą ... to bezpieczniejsze, a powod: Niestawienie się do
    > + > > > pracy.
    > + > > Dzięki J.K.
    > + >
    > + > .... z tym, że będziesz musiał wypłacić pensję do dziś....
    > +
    > + Za nieobecność nieusprawiedliwioną?
    > + Jaja sobie robisz?

    Nie całkiem.
    Na ten niuans zwracano uwagę na grupie .prawo: dopóki pracodawca
    uważa iż *obowiązuje* umowa o pracę to musi się z niej *wywiązywać*
    (a to oznacza m.in. płacenie pensji) - w przeciwnym przypadku sam
    nie wywiązuje się z umowy (i nie ma roszczeń do pracownika !).
    Prawdopodobnie jedyną praworządną :> metodą jest codzienne (!)
    karanie pracownika karą w wysokości jednej dniówki :] !
    Tak to wyszło z KP ...chyba że znowelizowali od czasu jak się
    naraziłem :) sugestią jakoby pracodawca też miał "bat" na
    pracownika który np. postanawia jednego pięknego dnia nie przyjść
    do pracy - bo znalazł pracę gdzie indziej (i nie jest istotne
    dla niego świadectwo pracy :>). No i oberwałem owym argumentem
    - "tak, ale pod warunkiem że wypłaci pensję" :>
    Jak pracodawca uważał że należało wcześniej zwolnić pracownika
    (lub rozwiązać umowę bez wypowiedzenia) to powinien to był zrobić.
    Jak nie zrobił - to umowa *obowiązuje* !
    I chyba tylko wspomniane karanie pozostaje... pamiętając iż
    można tylko coś do 30 dni od złamania "regulaminu lub obowiązków"
    i że pracownik musi mieć możność wypowiedzenia się :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-04-15 21:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Bozoo,
    >+
    >+ Friday, April 15, 2005, 4:31:52 PM, you wrote:
    >+
    >+ >>> Daj dzisiejszą ... to bezpieczniejsze, a powod: Niestawienie się do
    >+ >>> pracy.
    >+ > .... z tym, że będziesz musiał wypłacić pensję do dziś....
    >+
    >+ Niby z jakiego powodu - nieobecność nieusprawiedliwiona nie daje prawa
    >+ do wynagrodzenia.

    ...możesz wskazać przepis ?? :)

    Czego ja się naczytałem na prawo (w replice do mojej dość dawnej
    wypowiedzi) - w sąsiednim poście do Cavallino ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-04-15 22:09:30
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wystukał[a]:
    > prawa + do wynagrodzenia.
    > ...możesz wskazać przepis ?? :)

    może art. 80 kp

    Art. 80 [Wynagradzanie faktycznej pracy]

    Wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną. Za czas niewykonywania
    pracy pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia tylko wówczas, gdy
    przepisy prawa pracy tak stanowią.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 16. Data: 2005-04-15 22:14:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    > ...możesz wskazać przepis ?? :)

    A potrzeba? Wynagrodzenie jest za pracę a nie za nieobecność w pracy.

    > Czego ja się naczytałem na prawo (w replice do mojej dość dawnej
    > wypowiedzi) - w sąsiednim poście do Cavallino ! :)

    Wiesz... Nie na darmo w języku angielskim 'prawnik' brzmi bardzo
    podobnie jak 'kłamca' ;->

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2005-04-16 13:13:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > (lub rozwiązać umowę bez wypowiedzenia) to powinien to był zrobić.
    > Jak nie zrobił - to umowa *obowiązuje* !

    Jak wywnioskowałeś z prawa pracy (bo w umowie na pewno takiego zapisu nie
    ma) że zapłata należy się za nieobecność nieusprawiedliwioną?
    Oczywiście - pracodawca wypłaca wynagrodzenie, które wynosi 0 zł - w związku
    z jego obniżeniem o 1/30 (lub 1/31 lub 1/28) za każdy dzień NN.
    Natomiast pozostaje rzeczywiście problem z sobotami i niedzielami.

  • 18. Data: 2005-04-16 19:59:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Apr 2005, Cavallino wrote:

    > + Jak wywnioskowałeś z prawa pracy (bo w umowie na pewno takiego zapisu nie ma)
    > + że zapłata należy się za nieobecność nieusprawiedliwioną?

    Zeznaję bez bicia iż przyjąłem do wiadomości argument zapodany mi
    na .prawo: na mój argument iż nie jest tak hop wziąć i porzucić
    pracę - bo pracodawca ma prawo domagania się wywiązania z umowy
    (tudzież dochodzenia strat) zgaszono mnie argumentem iż "dobrze,
    ale tylko pod warunkiem iż pracodawca wywiązuje się sam z umowy
    czyli... płaci !" :>
    Przyznam iż nie szukałem dziury w całym (czyli owego zapisu
    w KP o należności wynagrodzenia tylko za pracę). Ufff... !

    > + Oczywiście - pracodawca wypłaca wynagrodzenie, które wynosi 0 zł - w związku
    > + z jego obniżeniem o 1/30 (lub 1/31 lub 1/28) za każdy dzień NN.
    > + Natomiast pozostaje rzeczywiście problem z sobotami i niedzielami.

    Hm... A pensja nie może być "dniówkowa" ? Bo rozumiem iż jeśli
    pensja jest "miesięczna" to jest jak piszesz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-04-17 07:17:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Hm... A pensja nie może być "dniówkowa" ?

    Pewnie może.
    Ale kto tak ma?
    Praktycznie tylko niektórzy fizyczni.

  • 20. Data: 2005-04-17 10:10:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Cavallino <k...@...pl>
    w wiadomości <news:d3t2im$86$1@news.onet.pl> wstukał:

    > wiadomości news:

    > Pewnie może.
    > Ale kto tak ma?
    > Praktycznie tylko niektórzy fizyczni.

    Khmm, mój daaaawny kierownik zawsze się silnie wzburzał na określenia
    "umysłowy" lub "fizyczny" i tłumaczył: "pracownik opłacany godzinowo oraz
    pracownik opłacany miesięcznie" :-)

    --
    Wkrętak jest do wkrętów. Stacja FDD to poważna sprawa, wkrętakiem mozesz
    uszkodzic dyski twarde.