  • 1. Data: 2006-04-12 09:21:33
    Temat: podarowany laptop a DG
    Od: mk <m...@o...pl>

    Witam
    Dostałem laptopa od Taty, chcę go używać w DG.
    Jak mogę go wprowadzić do DG?
    Kupić od Taty (jakaś umowa kupna-sprzedaży) i w koszty?
    Jak podatkowo to by wyglądało. Laptopik nie jest wart więcej niż 1 500 zł.
    Acha Tata nie ma dokumentów jego zakupu, a więc jak by wyglądała
    legalność win 98, który z nim jest(jest naklejka, oryg. nośniki)?

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-04-12 09:32:46
    Temat: Re: podarowany laptop a DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa 12 kwiecień 2006 11:21, gdy mk napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Witam
    > Dostałem laptopa od Taty, chcę go używać w DG.
    > Jak mogę go wprowadzić do DG?

    A po co chcesz wprowadzać?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2006-04-12 09:34:34
    Od: mk <m...@o...pl>

    Tristan Alder napisał(a):
    > A był to środa 12 kwiecień 2006 11:21, gdy mk napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A po co chcesz wprowadzać?

    bo chcę dokupić do niego licencje na kilka progamów, wymienić napęd DVD
    i wrzucić to wszystko w koszty.
    A jak coś w nim nawali, to fakturka z serwisu też by się przydała w
    koszty itp. itd.

    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2006-04-12 14:40:06
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    > Acha Tata nie ma dokumentów jego zakupu, a więc jak by wyglądała
    > legalność win 98, który z nim jest(jest naklejka, oryg. nośniki)?

    Mozesz po prostu napisac oswiadczenie, ze przeznaczasz swojego laptopa na
    cele zwiazane z dzialalnoscia, wycenic go i w koszty jednorazowo, jesli jego
    wartosc nie przekracza 3500 zl, jesli przekracza, amortyzujesz od nastepnego
    miesiaca, skoro jest uzywany, to mozesz zastosowac przyspieszona
    amortyzacje. Wszystko doczytasz w UoPD.

    pozdrawiam
    joan