  • 1. Data: 2003-10-08 08:37:10
    Temat: podatek dochodowy - naliczanie
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Na wstepie przyznam, ze zadanie domowe z przegladania archiwum odrobilem i
    niestety nie znalazlem, mam prosbe pomozcie mi obliczyc zaliczke na podatek
    dochodowy dla osoby, ktora zarabia 4000 zl brutto, przez pierwszych 11
    miesiecy roku nie mam problemu, poniewaz licze wedlug stawki 19%, natomiast
    mam klopot z wyliczeniem grudnia (sprawdzalem w roznych kalkulatorach
    placowych) i nie moge dojsc skad biora sie kwoty podatku (gdy licze 30 %
    kwoty przewyzszajacej 1 prog wychodza mi inne wartosci).

    Pozdrawiam Krzysiek(?)

  • 2. Data: 2003-10-08 08:53:03
    Temat: Re: podatek dochodowy - naliczanie
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "Krzysiek(?)" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > placowych) i nie moge dojsc skad biora sie kwoty podatku (gdy licze 30 %
    > kwoty przewyzszajacej 1 prog wychodza mi inne wartosci).

    Czy ty aby nie bierzesz kwoty nadwyżki w układzie narastającym? Zaliczki
    miesięczne liczy się od kwot miesięcznych

  • 3. Data: 2003-10-08 09:04:01
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ty aby nie bierzesz kwoty nadwyżki w układzie narastającym? Zaliczki
    > miesięczne liczy się od kwot miesięcznych

    Witam
    Jeżeli od kwot miesięcznych, to teoretycznie nikt nie placi podatku
    wiekszego niz 19% :), a wszystkie pomocnicze programiki do obliczania plac
    podaja, ze w 12 miesiacu pracownik przekroczy 1 prog i podatek jest wyzszy.

    Krzysiek(?)

  • 4. Data: 2003-10-08 09:22:15
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

> [...]
    > wiekszego niz 19% :), a wszystkie pomocnicze programiki do obliczania plac
    > podaja, ze w 12 miesiacu pracownik przekroczy 1 prog i podatek jest

    Nie "podatku" lecz "zaliczek na podatek" - wyrównanie nastąpi przy
    rozliczeniu rocznym. Mówisz o programiku do obliczania _zaliczek na podatek_
    czy _rocznego podatku_? Jeżeli _zaliczek_ to program jest do kitu.

  • 5. Data: 2003-10-08 09:32:13
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Przepraszam, zeczywiscie zaliczek, a programy (3 sztuki - sieciowe
    kalkulatory placowe) kazdorazowo pokazywaly, ze zaliczka na pdof w ostatnim
    miesiacu musi byc wyzsza ze wzgledu na przekroczenie 1 progu, po drugie co
    jakis czas spotykam sie z informacjami, ze ludzie w ktoryms momencie roku
    przekraczajac 1 prog automatycznie placa wieksza zaliczke na podatek.

    Pozdrawiam Krzysiek(?)

  • 6. Data: 2003-10-08 10:53:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, Krzysiek(?) wrote:
    [...]
> [...]
    >+ placowych) i nie moge dojsc skad biora sie kwoty podatku (gdy licze 30 %
    >+ kwoty przewyzszajacej 1 prog wychodza mi inne wartosci).

    A jakie składniki uwzględniasz ?
    Zeznaję że z płacologii jestem słaby i nie wiem którą to kwotę
    bierze się do limitu ZUS, ale przy 250% średniej płacy (narasta-
    jąco w roku !) następuje "zwolnienie z ZUS" - i może to ci
    demoluje obliczenia...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-08 11:37:10
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Nie to mi akurat nie przeszkadza, do zus bierze sie owe 4.000 po odliczeniu
    zus zostaje podatk i tu mam klopot

    Krzysiek(?)

  • 8. Data: 2003-10-08 13:10:10
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Art. 32 updf

    Atomek

  • 9. Data: 2003-10-08 13:50:50
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Dzieki

    Pozdrawiam Krzysiek(?)

  • 10. Data: 2003-10-13 08:08:42
    Od: Radek Plachta <r...@U...plusnet.pl>

    > dochodowy dla osoby, ktora zarabia 4000 zl brutto, przez pierwszych 11
    > miesiecy roku nie mam problemu, poniewaz licze wedlug stawki 19%, natomiast
    > mam klopot z wyliczeniem grudnia (sprawdzalem w roznych kalkulatorach

    Zgodnie z art. 32.1 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w
    grudniu też płacisz 19% zaliczkę. 30% zaliczkę płacisz "za miesiące
    następujące po miesiącu, w którym dochód uzyskany od początku roku
    przekroczył kwotę, o której mowa w pkt 1 - 30% dochodu uzyskanego w
    danym miesiącu"

    Pozdrawiam
    Radar

    --