  • 1. Data: 2003-10-08 06:58:41
    Temat: umowa o dzieło
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Mam wątpliwości czy człowiek który dla mojej firmy wykonywał projekt strony
    internetowej i później już samą stronę wykonywał to po podpisaniu ze mną
    umowy o dzieło, ale na tej umowie napisał że płatnikiem podatku doch. jest
    on jako zleceniobiorca. Wydawało mi sie że to ja jestem płatnikiem dla tego
    podatnika. Niech ktoś mi podpowie czy zleceniobiorca może byc płatnikiem
    podatku za siebie.

  • 2. Data: 2003-10-08 07:13:12
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    Użytkownik "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tego
    > podatnika. Niech ktoś mi podpowie czy zleceniobiorca może byc płatnikiem

    Tak, jeżeli prowadzi DG. Podstawą jest art. 41 ust 2 ustawy PDOF

  • 3. Data: 2003-10-08 07:32:13
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Ale własnie ten człowiecze nie prowadzi dzialalnosci, okazalo sie że nawet
    nie ma nipu, sam robilem mu zgloszenie. Czyli w takim układzie to jest nie
    mozliwe by był platnikiem .

  • 4. Data: 2003-10-08 08:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, __GABRIEL wrote:

> [...]
    >+ umowy o dzieło, ale na tej umowie napisał że płatnikiem podatku doch. jest

    Tak wKF: pisząc "zleceniodawca/zleceniobiorca" wystawiasz się
    teoretycznie na strzał z ZUSu :)
    Zamawiający i wykonawca :) ! - patrz K.C.

    >+ Wydawało mi sie że to ja jestem płatnikiem dla tego podatnika.

    Jak on nie ma DG to.... płatnikiem podatku jest oczywiscie on.
    Przecież nie będziesz mu PIT-37 rozliczał ;)
    Ale płatnikiem *ZALICZKI* (ryczałt 20%/50% lub wg udokumentowanych
    kosztów) jesteś *ty* :) - no dobrze, formalista ze mnie... ale skąd
    ja mam wiedzieć co poeta miał na myśli ? ;)
    Wg mnie w umowie powinno być tylko o zaliczce na podatek :) reszta
    cię nie obchodzi.
    BTW:
    Na rachunku *ma być* wyliczona zaliczka na podatek, ale on jej
    nie dostaje do ręki.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-08 08:21:32
    Od: "/slawek.d" <w...@w...ASIO.pl>

    > Ale własnie ten człowiecze nie prowadzi dzialalnosci, okazalo sie że nawet
    > nie ma nipu, sam robilem mu zgloszenie. Czyli w takim układzie to jest nie
    > mozliwe by był platnikiem .

    Jeżeli facet nie prowadzi DG to Ty jesteś płatnikiem.