  • 1. Data: 2002-03-21 18:20:57
    Temat: podatek na licencje
    Od: "Tomy" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy został już wprowadzony podatek na sprzedaz samej licencji (program) ?

  • 2. Data: 2002-03-21 18:54:30
    Temat: Re: podatek na licencje
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Czy został już wprowadzony podatek na sprzedaz samej licencji (program) ?

    Od wejścia w życie ustawy - chyba 26 marca.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-22 11:42:46
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    ?

    > Od wejścia w życie ustawy - chyba 26 marca.

    gdzie moge to sprawdzic dokladnie ?

  • 4. Data: 2002-03-25 10:44:27
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Piotrek napisał(a) w wiadomości: ...
    >?

    >gdzie moge to sprawdzic dokladnie ?

    popatrz na jakichś portalach finansowych (np. www.infor.pl) Dziennik ustaw
    z nowelizacją wyszedł pod koniec lutego 2002 (patrz pozycja 185 bodajże).

    Magdip

  • 5. Data: 2002-03-25 12:56:05
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl>

    Piotrek wrote:

    > gdzie moge to sprawdzic dokladnie ?

    Dobrym punktem wyjscia jest http://www.dnsalias.org/ .
    Adres jest glupi, ale na stronach jest mnostwo urzedniczej glupoty
    odnosnie VAT od licencji.

    Najgorsze jest to, ze obecnie uchwalona ustawa moze spowodowac
    ze znowu powroci kwestia odplatnosci za darmowe oprogramowanie,
    np. takiego linuxa czy tez open-office czy tez cale mnostwo
    darmowych programow. Kazdy kto sie udzieli spolecznie, moze za to
    oberwac kijem po glowie od US za "hipotetyczna wartosc programu".

    czemu polskie prawo podatkowe jest az tak chore?

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 6. Data: 2002-03-25 13:46:10
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > gdzie moge to sprawdzic dokladnie ?

    http://www.sejm.gov.pl

    Dz.U. 2002 nr 19 poz. 185
    Ustawa z dnia 15 lutego 2002 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i
    usług oraz o podatku akcyzowym, o zmianie ustawy o Policji oraz o
    zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń.

    Status aktu prawnego: obowiązujący
    Data wydania: 2002.02.15
    Data wejścia w życie: 2002.03.26
    Data obowiązywania: 2002.03.26
    Organ wydający: SEJM
    Organ uprawniony: MIN. WŁAŚCIWY DS FINANSÓW PUBLICZNYCH
    Organ zobowiązany: MIN. WŁAŚCIWY DS WEWNĘTRZNYCH

    (a6calr$s5c$...@n...tpi.pl)

  • 7. Data: 2002-03-25 14:45:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Grzegorz Szyszlo wrote:
    [...]
    >+ darmowych programow. Kazdy kto sie udzieli spolecznie, moze za to
    >+ oberwac kijem po glowie od US za "hipotetyczna wartosc programu".

    Grzegorzu, żeby cię nie zmusić do czytania długaśnego posta
    w innym w wątku: czy US wali również kijem w sieci telefoniczne
    sprzedające aparat za 5 złotych lub wręcz za darmo ?
    -;)

    >+ czemu polskie prawo podatkowe jest az tak chore?

    Podejrzewam że jest to skutek postawy ustawodawców: wielokroć
    słyszałem argument "że nie trzeba, bo przecież wykonawca będzie
    stosował rozsądne rozwiązania". A później wykonawca - rząd,
    sad, lub kto tam ma znaleźć oparcie w ustawie - dopasowuje
    je sobie do własnego widzimisię.
    Sądzę że tu TEŻ tak jest - to INTERPRETACJA urzędów skarbowych
    jest chora.
    To że jest tak PERMAMENTNIE - świadczy że *u nas* nie wolno
    stanowić prawa licząc na czyjkolwiek rozsądek.
    Tylko wytłumacz to posłom... :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-03-26 07:47:10
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > w innym w wątku: czy US wali również kijem w sieci telefoniczne
    > sprzedające aparat za 5 złotych lub wręcz za darmo ?

    Ja mimo wszystko proponuje lektore http://www.dnsalias.org/
    Tam sa opisane takie cuda na kiju ze sie noz otwiera.
    Co ciekawe, znam dwie rozne firmy w lublinie, jedna (przed
    wejsciem nowego vatu) sprzedawala licencje bez vatu
    bo miala dobrych prawnikow, druga mniejsza z vatem bo przy
    okazji jakiejs sprzedazy US sie przywalil. a na dobrego
    prawnika ich nie stac. tak sie zastanawiam czy US-y dzialaja
    dla panstwa czy na jego szkode.

> [...]
    > stosował rozsądne rozwiązania". A później wykonawca - rząd,
    > sad, lub kto tam ma znaleźć oparcie w ustawie - dopasowuje

    To sie niestety zgadza :(

    > Sądzę że tu TEŻ tak jest - to INTERPRETACJA urzędów skarbowych
    > jest chora. To że jest tak PERMAMENTNIE - świadczy że *u nas* nie wolno
    > stanowić prawa licząc na czyjkolwiek rozsądek.
    > Tylko wytłumacz to posłom... :[

    zgadza sie. "poslom", skreslic "p" :(((

  • 9. Data: 2002-04-09 08:18:51
    Temat: Re: Re: podatek na licencje
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Tue, 26 Mar 2002 08:47:10 +0100, Grzegorz Szyszlo
    <z...@a...wbc.lublin.pl> wrote:

    >prawnika ich nie stac. tak sie zastanawiam czy US-y dzialaja
    >dla panstwa czy na jego szkode.

    Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na pytanie co ozancza słowo
    "państwo". W naszym kraju, mam wrażenie, że oznacza ono przede
    wszystkim biurokratyczno-urzędniczą machinę państwa niemal
    totalitarnego. W takim wypadku US jak najbardzej działaja na rzecz
    państwa.
    Ale jak uznamy państwo za wspólne dobro wszystkich obywateli...

    Sławomir Dąbrowski