  • 11. Data: 2007-08-30 20:57:41
    Temat: Re: podatek od spadku
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Karol" <g...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:fb780i$p39$1@inews.gazeta.pl...
    > Cavallino wrote:
    > :: Użytkownik "Karol" <g...@s...wp.pl> napisał w wiadomości news:
    > ::
    > ::: to sie zapytam co bys chcial wiedziec o tym przypadku?
    > ::
    > :: Od kogo spadek, co jest nieruchomością, kiedy zszedł spadkodawca itd.
    >
    > 2 grupa wg. tabeli,

    Zmuszasz mnie do szukania tabeli.....
    Spadek z którego roku?

  • 12. Data: 2007-08-30 21:33:50
    Od: "Karol" <g...@s...wp.pl>

    ::: Cavallino wrote:
    ::::: Użytkownik "Karol" <g...@s...wp.pl> napisał w wiadomości news:
    :::::
    :::::: to sie zapytam co bys chcial wiedziec o tym przypadku?
    :::::
    ::::: Od kogo spadek, co jest nieruchomością, kiedy zszedł spadkodawca
    ::::: itd.
    :::
    ::: 2 grupa wg. tabeli,
    ::
    :: Zmuszasz mnie do szukania tabeli.....
    :: Spadek z którego roku?

    koniec 2006

    postanowienie sadu sprzed tygodnia

  • 13. Data: 2007-08-30 21:46:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Karol" <g...@s...wp.pl> napisał w wiadomości news:

    > :: Spadek z którego roku?
    >
    > koniec 2006
    >
    > postanowienie sadu sprzed tygodnia

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale chyba w takim przypadku
    obowiązują przepisy z 2006.
    Czyli jeśli się nie meldujesz w chacie, nie przeznaczasz środków z jej
    sprzedaży na swoje cele mieszkaniowe, nie przepisujesz na dzieciaki, to się
    od podatku wg skali nie wykręcisz.

  • 14. Data: 2007-08-31 07:13:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007, Cavallino wrote:

    > Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale chyba w takim przypadku
    > obowiązują przepisy z 2006.

    Chyba nie - było niedawno.
    Można przypuszczać, że nie złożyli do opodatkowania w dniu przyjęcia
    spadku.
    Jest przepis "Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono
    następnie pismem, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš sporzšdzenia
    pisma; jeżeli pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy
    powstaje z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia"

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-08-31 07:22:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 23:46:58 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > sprzedaży na swoje cele mieszkaniowe, nie przepisujesz na dzieciaki, to się

    Tylko, że to Karol wiedział już od początku. A pytania zadał całkiem inne.....

  • 16. Data: 2007-08-31 07:28:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Tylko, że to Karol wiedział już od początku. A pytania zadał całkiem
    > inne.....

    Np. takie?:
    "Moga mi przyznac jakas ulge, czy musze zaplacic pelna jego wartosc? "

  • 17. Data: 2007-08-31 07:34:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > pisma; jeżeli pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy
    > powstaje z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia"

    Czyli podpada pod przepisy z roku 2007 i podatku brak (o ile złoży w
    terminie deklaracje)?

  • 18. Data: 2007-08-31 08:18:24
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > pisma; jeżeli pismem takim jest orzeczenie sšdu, obowišzek podatkowy
    > powstaje z chwilš uprawomocnienia się orzeczenia"

    biorąc pod uwagę ostatnie interpretacje ministerstwa, myślę, że będzie
    ciężko to wybronić

  • 19. Data: 2007-08-31 09:47:24
    Od: "Karol" <g...@s...wp.pl>

    Cavallino wrote:
    :: Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    :: wiadomości news:
    ::
[...]
    :: "

    Dokladnie, bo z tego co czytalem w ustawie, to zeby byc zwolnionym trzeba
    spelniac nastepujace warunki:
    - lokal do 140 m2
    - nie posiadac innego na wlasnosc
    - nie mozna go sprzedac przez 5 lat
    - trzeba w nim zamieszkac i sie zameldowac.

    W moim przypadku jest tylko problem ze nie moge sie w nim zameldowac [jak
    pisalem wczesniej ze wzgledow spolecznych musze byc zameldowany tu gdzie
    teraz jestem].

    Stad moje pytanie

  • 20. Data: 2007-08-31 13:47:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > - nie posiadac innego na wlasnosc
    > - nie mozna go sprzedac przez 5 lat
    > - trzeba w nim zamieszkac i sie zameldowac.

    Albo przekazać kasę ze sprzedaży na cele mieszkaniowe, względnie mieszkanie
    przepisać na zstępnych.