  • 11. Data: 2010-11-08 22:33:34
    Temat: Re: [podatki.biz] Postępowanie egzekucyjne w administracji - rząd planuje zmiany
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-11-08 22:34, 'Tom N' pisze:

    > Prawidłowa interpretacja dat prowadzi do wezwania podatnika by wykazał, ze
    > konto zostało obciążone w ustawowym terminie -- i proszę policzyć w skali
    > (np 80/20, czyli 80% podatników wydrukuje [trochę kosztuje, ktoś jakiś
    > podatek powinien policzyć], 20% poprosi bank o potwierdzenie z pieczątką i
    > innymi cymesami [i znowu podatek powinien zostać naliczony przez
    > zainteresowanego/bank] ;-)

    Art. 35. § 2 KPA nie wystarczy?

  • 12. Data: 2010-11-09 07:22:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Hm... no tu JEST kwiatek :D

    Ponieważ US nigdy nie wezwał mnie anie żadnego z moich kientów do
    potwierdzenia, kiedy zostało obciążone ich konto, a ponadto potrafi
    zauwazyć 1 dzień spóźnienia i naliczyc odsettki (dużo kwota VAT),
    zakładam, że oni tam widzą datę obciążenia konta podatnika.
    Nie pytali, nie kazali udowadniać, że było inaczej, po prostu przysłali
    wezwanie do zapłaty.

    Podobnie z ZUS. Też nie każą nikomu udowadniać, że konto miał obciążone
    w konkretnym dniu. I bezbłędnie wykazuja, w którym momencie straciło sie
    ubezpieczenie chorobowe z powodu jednodniowego opóźnienia.

    A idąc waszym tokiem rozumowania, przy każdym zwolnieniu powinni kazać
    przynosić kwity za wszystkie miesiące, w których na ZUSowskim koncie
    zaksięgowały się pieniądze po terminie.

    Zakładam, że i US i ZUS dostają z banków informacje o dacie obciążenia
    konta płatnika. Albo zatrudniają jasnowidzów.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-11-09 07:31:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 08:22, Maddy pisze:

> [...]
    >
    > Zakładam, że i US i ZUS dostają z banków informacje o dacie obciążenia
    > konta płatnika. Albo zatrudniają jasnowidzów.

    Ty jak zwykle zakładasz coś, zamiast wybrać najprostsze rozwiązanie -
    wiedząc o której godzinie przyszedł przelew i znając sesje wychodzące
    poszczególnych banków, można określić, kiedy przelew został wysłany.

    Tym bardziej, że są banki, które wysyłają przelewy do ZUZ tylko raz
    dziennie, np. mbank robi to po 16, więc jeśli przelew do ZUS dojdzie
    zawsze następnego dnia określoną sesją przychodzącą.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-11-09 08:07:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-11-2010 08:31, Liwiusz pisze:

    > Ty jak zwykle zakładasz coś, zamiast wybrać najprostsze rozwiązanie -
    > wiedząc o której godzinie przyszedł przelew i znając sesje wychodzące
    > poszczególnych banków, można określić, kiedy przelew został wysłany.

    To nie jest proste rozwiązanie - wymaga znajomości nie tylko
    poszczególnych sesji wychodzących we wszystkich bankach, ale także ich
    regulaminów (nie zawsze bank gwarantuje wyjście przelewów najbliższą
    sesją) i skorelowania tego z zesjami wchodzącymi do ZUS. Dla każdej wpłaty.

    Oczywiście może to załatwić odpowiedni system informatyczny.
    Ale nie ma takiego systemu ani w US ani w ZUS, nie mówiąc już np. o
    wydziałach finansowych wszystkich Urzędów Miast i Gmin. Te także
    potrafią "wykryć" jednodniowe spóźnienie np. w podatku od nieruchomości
    i wezwać do zapłaty odsetek.
    Urzędy nie przechowują danych o układzie sesji wychodzących wszystkich
    banków w Polsce. Nie maja systemów analizujących każda wpłatę
    przychodząca na konto urzędu po terminie płatności.
    To byłoby marnotrawienie pieniędzy podatników, skoro dużo taniej i
    prościej jest dołączyć jedną dodatkową datę do danych przesyłanych do KIR.

    Fantazjujesz.

    > Tym bardziej, że są banki, które wysyłają przelewy do ZUZ tylko raz
    > dziennie, np. mbank robi to po 16, więc jeśli przelew do ZUS dojdzie
    > zawsze następnego dnia określoną sesją przychodzącą.

    W Multi mogę złożyć dyspozycję przelewu na ZUS o 23:59 i będę miała na
    potwierdzeniu datę z dnia złożenia przelewu, chociaż z banku pieniądze
    wyjdą sesją o 16 dnia następnego.
    A jednak moje zapłaty zostają uznane za terminowe. Od lat. Jedyne
    spóźnienia, które wytknął mi ZUS to przelew faktycznie złożony po
    terminie płatności.

    Cud?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-11-09 08:18:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 09:07, Maddy pisze:

> [...]
    > poszczególnych sesji wychodzących we wszystkich bankach, ale także ich
    > regulaminów (nie zawsze bank gwarantuje wyjście przelewów najbliższą

    Nie gwarantuje, ale - pomijając sporadyczne awarie - wysyła zgodnie z
    regulaminem.

> [...]
    > Ale nie ma takiego systemu ani w US ani w ZUS, nie mówiąc już np. o
    > wydziałach finansowych wszystkich Urzędów Miast i Gmin. Te także

    Takie wyliczenia może zrobić ktokolwiek, niepotrzebny jest system
    informatyczny. Może również powstawać oddolnie (jeśli na skutek kontroli
    okaże się, że przelew wysłany w terminie z banku X dotarł do ZUS w dniu
    i godzinie Y, to informację taką można zapisać do wewnętrznego algorytmu
    ustalania dat płatności).

    > potrafią "wykryć" jednodniowe spóźnienie np. w podatku od nieruchomości
    > i wezwać do zapłaty odsetek.

    I co w tym dziwnego?

    > Urzędy nie przechowują danych o układzie sesji wychodzących wszystkich
    > banków w Polsce. Nie maja systemów analizujących każda wpłatę

    Skąd wiesz? I nie demonizujmy, takich banków jest kilkadziesiąt,
    łącznie z tymi, o których szary Kowalski nigdy w życiu nie słyszał.

    > przychodząca na konto urzędu po terminie płatności.
    > To byłoby marnotrawienie pieniędzy podatników, skoro dużo taniej i
    > prościej jest dołączyć jedną dodatkową datę do danych przesyłanych do KIR.

    Nie twierdzę, że tak nie jest, ale jeśli nie, to nie trzeba się od
    razu odwoływać do jasnowidzów.

    > Fantazjujesz.

    Z jasnowidzami?

> [...]
    > A jednak moje zapłaty zostają uznane za terminowe. Od lat. Jedyne
    > spóźnienia, które wytknął mi ZUS to przelew faktycznie złożony po

    Zrób test - wyślij przelew kolejnego dnia o 0:01, jak będą chcieli
    odsetki, to wiadomo że dostają datę przelewu, jeśli nie - liczą po sesjach.

    > Cud?

    Znów fantazjujesz ;)

    BTW: czy przelewy z banków zagranicznych też liczą się w dniu zlecenia?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-11-09 08:19:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-09 09:18, Liwiusz wrote:

    > BTW: czy przelewy z banków zagranicznych też liczą się w dniu zlecenia?

    Jeśli zostaną zaksięgowane w ciągu pięciu dni to tak (art. 60 §1a
    Ordynacji Podatkowej).

    Piotrek

  • 17. Data: 2010-11-09 09:44:55
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 09-11-2010 09:18, Liwiusz pisze:
> [...]
    > okaże się, że przelew wysłany w terminie z banku X dotarł do ZUS w dniu
    > i godzinie Y, to informację taką można zapisać do wewnętrznego algorytmu

    Algorytmy tego typu to tzw. "rzeźba w g...."

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 18. Data: 2010-11-09 10:16:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, Maddy wrote:

    > To nie jest proste rozwiązanie - wymaga znajomości nie tylko poszczególnych
    > sesji wychodzących we wszystkich bankach, ale także ich regulaminów (nie
    > zawsze bank gwarantuje wyjście przelewów najbliższą sesją)
    [...]
    > Urzędy nie przechowują danych o układzie sesji wychodzących wszystkich banków
    > w Polsce. Nie maja systemów analizujących każda wpłatę przychodząca na konto
    > urzędu po terminie płatności.

    Tak sobie głośno myślę: czy czasem "data księgowania" nie określa
    w transakcji międzybankowej takiego pozornego "momentu" przelania
    pieniędzy między kontami?

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-11-09 11:17:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Tak sobie głośno myślę: czy czasem "data księgowania" nie określa
    > w transakcji międzybankowej takiego pozornego "momentu" przelania
    > pieniędzy między kontami?

    Akurat data księgowania to jest data, w której zarejestrowano operację
    na koncie w tym banku, którego wyciąg/potwierdzenie mamy akurat przed
    oczami. To operacja w pewnym sensie wewnętrzna.
    Jak patrzę na różne wyciągi, to poza może odsetkami, prowizjami i innymi
    wewnętrznymi operacjami, data księgowania wpływów jest taka sama lub
    późniejsza od daty operacji.

    Więc jeżeli już, to data operacji byłaby datą obciążenia.
    Ale to tez nie na 100%.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-11-09 11:19:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-09, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Skąd wiesz? I nie demonizujmy, takich banków jest kilkadziesiąt,
    > łącznie z tymi, o których szary Kowalski nigdy w życiu nie słyszał.

    No łącznie ze spółdzielczymi to kilkaset.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl