    From: Katarzyna Wywiał <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: polska działalność w kraju unijnym
    Date: Fri, 20 Apr 2012 04:49:08 -0700 (PDT)

    Witajcie, proszę o wskazówki - być może orientujecie się w
    zagadnieniu.
    Mam polską działalność gospodarczą, wykonywaną od lat - tłumaczenia i
    nauczanie języka obcego. Nie jestem płatnikiem VAT. Obecnie mieszkam w
    Belgii. Pracowałam tu etatowo, w tej chwili szukam pracy. Czy mogłabym
    udzielać lekcji w Belgii mając polską działalność? Rejestracja
    działalności jednoosobowej w BE (independant) wiąże się z dość bolesną
    biurokracją (w porównaniu z PL, naprawdę), jest też sporo danin
    finansowych. Belgijski aparat fiskalny uchodzi za bezlitosny i
    oczywiście nie mam zamiaru ryzykować ani pracować na czarno.
    Naturalnie musiałabym opłacać pełny polski ZUS, czyli ponad 900 PLN,
    ale tutejsze stawki za godzinę lekcji rekompensowałyby to w pełni.
    Tylko - czy mogę? Z góry dziękuję.