  • 1. Data: 2005-01-30 09:05:29
    Temat: poprzez biuro rachunkowe,czy samemu?
    Od: "Maciek" <m...@u...spamstop.kax.pl>

    Witajcie,

    W związku z rozpoczęciem przeze mnie własnej DG, stoję przed takim oto dylematem i
    Was, jako znawców temetu , proszę o poradę :

    Czy radzicie mnie swoję KPiR oraz wszystkie inne rzeczy zw. z DG, prowadzić przez
    biuro rachunkowe, czy zdać się na samego siebie i oprogramowanie dostępne na rynku?

    Z wykształcenia jestem humanistą (psychologia), a z kwestiami księgowymi /
    podatkowymi, nie miałem w życiu wiele wspólnego .
    Z drugiej strony, jestem choć średnio rozgarnięty i do "3' , potrafię zliczyć.

    Wiem,że lepiej takie sprawy oddać w ręce fachowców, jednak opłaty na poziomie 200-250
    zł (jak zazyczyla sobie pani księgowa), to trochę dużo za kilka FV miesięcznie -
    wolalbym te środki przeznaczyć na co innego.

    Czy Waszym zdaniem, zasadne jest korzystanie z uslug biura rachunkowego, czy samemu
    spróbować?

    Dziękuję.

    Maciej

  • 2. Data: 2005-01-30 12:10:42
    Temat: Re: poprzez biuro rachunkowe,czy samemu?
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@u...spamstop.kax.pl> napisał w
    wiadomości news:cti83h$qo9$1@atlantis.news.tpi.pl...
[...]

    Witam,

    Ja osobiście preferuję ksiegowoś,

    Płacę 122,00 zł brutto - mam kilkanascie faktur miesięcznie, a oszędzam czas
    nie stojąc w kolejkach w US, ZUS i nie mam kontroli dokumetów w domu

    Ponegocuj tylko stawkę a będziesz zadowolony Pzdr seba

  • 3. Data: 2005-01-30 20:12:32
    Od: "Paweł i Dori R" <p...@p...onet.pl>

    Wiem,że lepiej takie sprawy oddać w ręce fachowców, jednak opłaty na
    poziomie 200-250 zł (jak zazyczyla sobie pani księgowa), to trochę dużo za
    kilka FV miesięcznie - wolalbym te środki przeznaczyć na co innego.

    Witam!
    Chciałbym wiedzieć, co to za miejscowość w której każą sobie tak "słono"
    płacić za "kilka FV miesięcznie".

    Paweł R

  • 4. Data: 2005-01-30 22:54:37
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > poziomie 200-250 zł (jak zazyczyla sobie pani księgowa), to trochę
    > dużo za kilka FV miesięcznie - wolalbym te środki przeznaczyć na co

    Jak dobrze poszukasz to znajdziesz kogoś za 50. To i tak nieźle za pare
    minut pracy ;)

  • 5. Data: 2005-01-31 00:07:36
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    Na pewno bedziesz się czuł bezpieczniej "robiąc" KPiR przez biuro.
    Te 200-250 zł to jednak zdecydowanie drogo.
    Na pewno znajdziesz taniej. Ja płacę we Wrocławiu 130 netto za średnio ok. 40
    faktur miesięcznie (biuro rachunkowe, nie jedna-księgowa-domowa).

    A może ktoś ma jeszcze taniej ??

  • 6. Data: 2005-01-31 05:10:03
    Od: "news.tpi.pl" <e...@n...pl>

    a ktore biuro wezmie odpowiedzialnosc za twoja DG za 50 zł za tyle mozesz
    robic u osoby kt, robi to po cichu i nie wiele wie

    jacek

  • 7. Data: 2005-01-31 08:09:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    news.tpi.pl napisał(a):
    > a ktore biuro wezmie odpowiedzialnosc za twoja DG za 50 zł za tyle mozesz
    > robic u osoby kt, robi to po cichu i nie wiele wie

    Nie wywołuj flejma, zaraz się dowiesz od kogoś że płaci się ksiegowej za
    czas który spedza przy księgowaniu a nie za to że:
    - wie więcej od Ciebie (*) i wie rzeczy których Ty wiedziec nie chcesz
    - sledzi na bieżąco przepisy dla Twojego dobra
    - musi ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej żebys w razie czego
    otrzymał odszkodowanie
    - odpowiada na glupie pytania typu "a jak stanę na szynach i złapię się
    trakcji to pojadę jak tramwaj" i nie marudzi ;-)
    - odpowiada tez na rzeczowe pytania i szuka w przepisac tego czego Tobie
    sie nie chce/nie udaje znaleźć, ewentulanie tłumaczy z polskiego na nasze.

    Ale to betka. Częśc przedsiębiorców na tej grupie (zabwane, na ogół jest
    to przedsięborca poczatkujący, który nie zetknął się jeszcze z bardziej
    skomplikowanym problemem podatkowym) chce płacic od sztuki i już.
    I dzięki temu funkcjonują niezliczne ilosci "domowych" ksiegowych bez
    uprawnien, ubezpieczenia i wiedzy. Ale sa tanie. Baaardzo tanie.
    W krótkim okresie ;-)

    (*) nauczona doświadczeniem uprzedzam osoby z wybujałym poczuciem
    godności własnej, że forma TY nie odnosi się konkretnie do nich, to taki
    chwyt oratorski... zaraz sie przekonamy kto czyta posty do końca ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2005-01-31 08:13:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2005, wrote:

    >+ Na pewno bedziesz się czuł bezpieczniej "robiąc" KPiR przez biuro.

    Wiesz.... jak "dobrze" (czytaj: źle) wylosuje to nie wiem jak
    tam z owym "czuciem" będzie :)
    W jakimś stopniu o "bezpieczeństwie" decyduje umowa.

    >+ Te 200-250 zł to jednak zdecydowanie drogo.

    ...może właśnie "z ubezpieczeniem".
    Przypomnę 'zasadę ogólną podatnika': "siedzieć pójdziesz i tak
    ty, najwyżej biuro zapłaci ci odszkodowanie" :> - nie ma możliwości
    'zwalenia' odpowiedzialności *karnej* na biuro. Nie da się.

    A do Macieja... cóż, ja standardowo polecę owe 3000 (trzy tysiące)
    postów na początek. Jak przeczytasz to:
    1. będziesz orientował się w nomenklaturze (słownictwie) i nawet
    jak dasz księgi księgowej to masz plus :) - jak ci spróbuje
    kit wcisnąć masz szansę się zorientować ;)
    2. prawdopodobnie zorientujesz się czy dasz radę "sam"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-01 06:16:38
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Czy Waszym zdaniem, zasadne jest korzystanie z uslug biura rachunkowego, czy
    samemu spróbować?

    Moim zdaniem masz dwie możliwości ..... próbować robić wszystko samemu ....
    i przekonać się podczas kontroli ... ile to ewentualnie kosztuje .... ale
    jak kontrola wyjdzie negatywnie ,,,,, wtedy masz "zaoszczędzone" pieniądze i
    mozesz je wydać np .... na godziwą imprezkę ..... ale czy napewno .....
    Twoja "Pani księgowa" ... prowadzi Tobie papiery .... ale czy za 50 zł ...
    czy 100 zł ... potrafi na siebie zarobić ???????

    Przecież w tym wszystkim chodzi o dwie rzeczy ........ 1) poprawnie
    wypełniać ewidencje podatkowe podatku dochodowego oraz vat(nie da się przy
    obecnym stabnie prawnym:))))....)
    2) Proba zaoszczędzenia Tobie kilku groszy, korzystając z możliwości ulg
    podatkowych i innych legalnych manewrów oszczędzających podatnikowi wiekość
    podatku należnego i dochodowego, a tu nie sądzę (moje zdanie) ...żeby ta
    włanie Pani miała chęć porozmawiać poza wklepaniem Tobie kilku faktur i
    naliczeniem podatków.

    Druga możliwość to szukanie biura, które za określoną kwotę zapewni Ci
    maksymalizację zakresu usług.
    Przecież nie chodzi tutaj tylko o podatki .... MSP potrzebują informacji z
    zakresu podatków, ubezpieczeń, prawa pracy, ochrony środowiska, prawa
    autorskiego, prawa atomowego, prawa cywilnego, ochrony zdrowia (w tym
    psychicznego), prawa celnego i wieeeelu, wieeeelu innych gałęzi prawa. W
    niektóryc przypadkach wiadomości te są Tobie potrzebne tylko na poziomie
    podstawowym .... ale często się zdarza, że właśnie biuro ..... nakazuje
    przedsiębiorcy takie czy inne działanie ... lub konsultacje z fachowcami
    ..... i coooooo ???????

    Ja mam to robić Tobie za 50 zł ??????????????
    Za 50 zł ... to ja otwieram drzwi ludziom i licznik zaczyna bić, jeśli
    zaczynamy rozmawiać w mojej specjalności ......a podpatrzyłem to u
    prawników, adwokatów :))))

    Oczywiście wybór należy do Ciebie a i efekty będą należały do Ciebie.
    Tylko proszę nie pytaj mnie .... czym się kierując wybierając właściwe biuro
    ..... czy Panią księgową ......... to osobny temat.

    i nie wspomną tutaj o możliwościach, jakie dają fundusze strukturalne ze
    swoim dofinansowaniem.....
    i ustawa o zatrudnieniu z możliwością dofinansowania nowotworzonych
    przedsiębiorstw .... tworzeniu nowych miejsc pracy ....... możliwości
    zatrudnienia stażystów

    Za 50 zł miesięcznie .......... zapomnij :)))))))
    albo szukaj Matkie Terese ... ona pomagała ponoć bezinteresownie

    pozdrawiam
    fart

    a czy nie lepiej pracować u kogoś zamiast prowadzić działąlność gospodarczą
    ?????

  • 10. Data: 2005-02-01 11:21:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, fart wrote:
    >+ a czy nie lepiej pracować u kogoś zamiast prowadzić działąlność gospodarczą
    >+ ?????

    fart....
    ty to masz farta jeśli Red sobie poszedł, bo jak nie - to ci
    udzieli wykładu w twoim stylu ;)
    Rzuć okiem:

    --
    pozdrowienia, Gotfryd