  • 1. Data: 2009-06-18 06:39:26
    Temat: praca za granica
    Od: z...@n...pl

    Witam,
    Sprawa dotyczy okresowego wyjazdu za granice oczywiscie w celach
    zarobkowych. Skoro podatnik zmienia czasowo miejsce zamieszkania
    to musi powiadomic o tym urzad skarbowy.
    Jakich jeszcze formalnosci w zwiazku z tym powinna dopelnic osoba
    wyjezdzajaca z Polski?
    Sorki za byc moze zbyt ogolne pytanie. Byc moze jest jakis link,
    gdzie zbiorczo sa opisane tego typu informacje (jak na razie nie
    udalo mi sie czegos takiego znalezc, ciagle szukam).

    zeed

  • 2. Data: 2009-06-18 23:14:54
    Temat: Re: praca za granica
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jun 2009, z...@n...pl wrote:

> [...]
    > to musi powiadomic o tym urzad skarbowy.
    > Jakich jeszcze formalnosci w zwiazku z tym powinna dopelnic osoba

    Jeśli nie przestaje być rezydentem, to ma obowiązek ustanowić
    "pełnomocnika ds doręczeń" czy jakoś podobnie.
    Czyli osobę która będzie umiała *skutecznie* przyjąć korespondencję
    w jego imieniu.
    Z Ordynacji to wynika:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html