  • 21. Data: 2008-09-10 19:46:27
    Temat: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Od: jac <d...@p...fm>

    staszek pisze:
> [...]
    > DG w polsce.
    > I teraz pytanie jakie podatki i w jakich ilosciach nalezy oddac naszemu
    > wspanialemu panstwu. Pracodawca mowil ze cos okolo 9% trzeba bedzie
    > oddac, ale z tego co sie zdazylem zorientowac nie jest tak rozowo i
    > bedzie tego sporo wiecej. Dodam ze kwota wynagrodzenia to okolo 12tys
    > miesiecznie. chcialbym obliczyc na szybki ile z tej kasy by mi zostalo
    > na reke. Bardzo bym prosil o jakies wskazowki jak to rozegrac, czyli
    > jaka to musi byc dg itd. jestem kompletnie zielony w tych sprawach.

    witam

    ciekawa dyskusja sie rozwinęła poniżej -szkoda ze IMHO wszystko jest tak
    nie do konca - ja bylem w podobnej sytuacji, proponuje wiec zwrocic
    uwage na 2 podstawowe fakty:

    - zus w Polsce mozna placic pracujac za granicą, gdy firma dziala
    faktycznie od co najmniej 2 miesięcy - wybiera sie wtedy formularz E101-
    jezeli zakladasz firme w Polsce i wyjezdzasz to musisz sie zarejestrowac
    w zagranicznych systemie ubezpieczen - a tam moze sie okazac ze skladki
    sa duzo wyzsze - ja np. placilem 15% dochodu,

    - wystawiajac fakture nastepuje obowiazek podatkowy w Polsce -
    zaplacenie zaliczki, po 6 miesiacach przebywania za granica zwykle
    trzeba tam zaczac placic podatki dochodowe , ale od poczatku pobytu-
    powoduje to problemy,przez, ktore naprawde trudno przebrnać

    IMHO - z powyzszych powodów nie zakladał bym firmy w Polsce, tylko
    od razu zagranica - ale to tylko moja opinia.

    pozdrawiam
    jac

  • 22. Data: 2008-09-10 22:19:43
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 21:46, jac <d...@p...fm> wrote:

    > ciekawa dyskusja sie rozwinęła poniżej -szkoda ze IMHO wszystko jest tak
    > nie do konca

    nie do konca - bo czekalismy na fachmana z praktyka :)
    No i sie doczekalismy.