  • 11. Data: 2008-09-10 10:35:26
    Temat: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

    > sprzetu zadnego nie potrzebuje.

    >No to juz cos, a jakie to uslugi?

    jest to praca u niego na hali produkcyjnej. montaz konstrukcji i maszyn.
    mozna rzecz ze zwykla fizyczna praca.

  • 12. Data: 2008-09-10 10:42:11
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

    > Od rodzaju uslug ktore bedziesz swiadczyl. Wygugla ustawe od towarow i
    > uslug
    > i znajdz art. 27 ust. 3,4. Jesli sie na to lapiesz, to sa to uslugi
    > niepodlegajace
    > VAT w Polsce i od strony VAT masz spokoj.

    nie wiem czy dobrze wyguglalem, ale czytam ten belkot i nic nie pojmuje :-)
    moglbys mi to przetlumaczyc na normalny jezyk o co tam chodzi? tzn jakie
    uslugi nie podlegaja Vat ? wybacz moje lamerstwo w tym temacie.
    facet mi mowil ze nakorzystniej bedzie jesli uslugi beda z branzy
    budowlanej...

  • 13. Data: 2008-09-10 11:39:31
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 12:35, "staszek" <d...@o...dfe> wrote:

    > jest to praca u niego  na hali produkcyjnej. montaz konstrukcji i maszyn.
    > mozna rzecz ze zwykla fizyczna praca.

    Aa, ale za granica, czy ma fabryke tutaj?
    Bo to mi wyglada na typowe samozatrudnienie,
    na vat.pl masz tez opisane samozatrudnienie

  • 14. Data: 2008-09-10 11:40:29
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 12:42, "staszek" <d...@o...dfe> wrote:

> [...]
    > uslugi nie podlegaja Vat ? wybacz moje lamerstwo w tym temacie.
    > facet mi mowil ze nakorzystniej bedzie jesli uslugi beda z branzy

    Gdybys od razu napisal co to za uslugi to bysmy sie nie zrozumieli
    zle :)
    A tak to sie zmienila postac rzeczy :)

  • 15. Data: 2008-09-10 11:49:44
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

    >Aa, ale za granica, czy ma fabryke tutaj?
    >Bo to mi wyglada na typowe samozatrudnienie,
    >na vat.pl masz tez opisane samozatrudnienie

    fabryka jest w jego kraju. ale nie wiem czy to nie ma byc kombinacja ze niby
    swiadcze mu uslugi tutaj. cos tak wywnioskowalem z tego co mowil. musze
    dokladnie dopytac. a jak to wyglada jesli uslugi bede mu swiadczyl u niego ?

  • 16. Data: 2008-09-10 11:51:00
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

    > Gdybys od razu napisal co to za uslugi to bysmy sie nie zrozumieli
    > zle :)
    > A tak to sie zmienila postac rzeczy :)

    no oki ale mozesz rozwinac? :)
    napisalem w inej odpowiedzi ze moja praca ma polegac na montazu urzadzen w
    jego fabryce :)

  • 17. Data: 2008-09-10 12:45:04
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 13:49, "staszek" <d...@o...dfe> wrote:

> [...]
    > dokladnie dopytac. a jak to wyglada jesli uslugi bede mu swiadczyl u niego ?

    Hmm, specem nie jestem.. ALE - wtedy w gre wchodza tez przepisy tego
    panstwa.
    Przykladowo - jesli okaze sie ze podpadasz pod VAT, to bedziesz musial
    rozliczac VAT
    tam. Do tego rozliczanie PIT nie wiem gdzie mialoby sie odbywac, jesli
    bedzie tam
    siedzial caly rok kalendarzowy albo chociaz pol, to mozliwe ze tam
    albo tez tam,
    ale jak to ksiegowac skoro robisz w ramach polskiej DG to nie wiem.
    Ogolnie to nie znam sie na takich kombinacjach wiec w traktuj to co
    wyzej
    jako sygnalizacje ze moze cos byc na rzeczy.
    Sa na tej grupie fachmani od takich spraw wiec na nich poczekaj.

  • 18. Data: 2008-09-10 17:05:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    staszek wrote:

    > no oki ale mozesz rozwinac? :)
    > napisalem w inej odpowiedzi ze moja praca ma polegac na montazu urzadzen w
    > jego fabryce :)

    Myślę że US mógłby mieć poważne wątpliwości co do tego czy to są usługi
    budowlane :). Niezależnie od tego jakie to są urządzenia - usługi budowlane
    kojarzą mi się ze stawianiem murów, ścian, kładzeniem dachu itd...

    p. m.

  • 19. Data: 2008-09-10 17:08:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    r...@o...pl wrote:

    > Hmm, specem nie jestem.. ALE - wtedy w gre wchodza tez przepisy tego
    > panstwa.
    [...]
    > Sa na tej grupie fachmani od takich spraw wiec na nich poczekaj.

    Abstrahując od przepisów, to skoro koleś mówi żeby to rozliczać jako usługi
    budowlane bo niski podatek, to znaczy się że to kombinator i na wszelki
    wypadek omijałbym takiego kontrahenta, a jak się nie da, to solidnie
    patrzył mu na ręce.

    p. m.

  • 20. Data: 2008-09-10 17:18:24
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    r...@o...pl pisze:

    > Zapewne tak jak jak ja te 9300.
    > Najlepiej sciagnij program Druki IPS i formularz PIT-5
    > do niego - i wtedy bedziesz mogl sam sobie wyliczyc
    > dochod dla konkretnych danych(nie uwzgledniajac tylko VAT)

    Racja, jednak zus to okolo 200 zdrowotnego i 100 spolecznego. +
    Odliczylem od podatku czesc zdrowotnego i dalem w koszty spoleczne.