  • 1. Data: 2005-09-05 08:22:32
    Temat: [prawo rolne] podatek od gruntu
    Od: " Łukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam taka sprawe

    Posiadam w spadku po ojcu ok 1,4ha ziemi uprawnej (rozdzielone na kilka pol-ok
    0,2 ha) Jak ze rolnikiem nie jestem wiec tego nie uprawiam a jedynie
    wydzierzawiam "na gebe" :) - w ubieglym roku jeden znajomy zrezygnowal z dwoch
    pol - wiec sa one nie uprawiane i wlasciwie juz jakies brzozki tam rosna.
    MOje pytanie jest takie : czy z tego pola co nie jest uprawiane moge nie
    placic podatku rolnego? jak tak to jak przebiega to formalnie -jakies druki na
    ta sa w UG? czy jakies wlasnoreczne pismo zlozyc nalezy?

    dzieki z gory za odpowiedz

    lukasz

  • 2. Data: 2005-09-05 20:51:17
    Temat: Re: [prawo rolne] podatek od gruntu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2005, Łukasz wrote:

    > MOje pytanie jest takie : czy z tego pola co nie jest uprawiane moge nie
    > placic podatku rolnego?

    Uwaga: piszę "z głowy czyli z niczego". Kojarzę jakiś wyrok NSA (ale
    nie związany z pytaniem, związany z "właściwym naliczeniem podatku").
    Pytanie brzmi: a CZYM ta ziemia jest ?
    Bo pytasz jak rozumiem o przekwalifikowanie gruntu...
    IMO pytanie moze kwalifikować się na .prawo :) (a nie .prawo.podatki).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-07 06:04:49
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Bo pytasz jak rozumiem o przekwalifikowanie gruntu...
    > IMO pytanie moze kwalifikować się na .prawo :) (a nie .prawo.podatki).

    dzieki za odpowiedz

    oczywiscie w pierwszym zalozeniu chodzilo mi o to aby w ogole wykluczyc pola
    stojace ugorem z oplat za nie - teraz gdy pole zaroslo drzewkami rozumie ze w
    pierwszej kolejnosci to mam sie zajac przekwalifikowaniem gruntu -z ziemi
    uprawnej na lasy - a po przekwalifikowaniu bede placil podatek od posiadanego
    pola na ktorym jest las - nie wiem jaka jest roznica miedzy oplatami
    (poszperam na necie)
    czy dobrze rozumuje?

  • 4. Data: 2005-09-07 06:58:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2005, wrote:

> [...]
    > pola na ktorym jest las - nie wiem jaka jest roznica miedzy oplatami

    IMVHO coś w tym stylu. Tylko żeby się nie okazało że niezgodna z planem
    zmiana zakwalifikowania gruntu wiąże się z innymi (niepodatkowymi)
    opłatami - coś na kształt opłaty za wycięcie drzewa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)