  • 1. Data: 2005-09-05 09:43:48
    Temat: podatek od czynności cywilno prawnych
    Od: "Pawełr" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie prowadzę działalności gospodarczej, ale
    pewna firma, która jest płatnikiem VAT,
    chce kupić ode mnie urządzenie elektroniczne.
    Poproszono mnie o wystawienie rachunku.
    Czy mogę wystawić jakikolwiek rachunek?
    i czy będę musiał zapłacić podatek od czynności
    cywilno prawnych?
    Nie było żadnej pisemnej umowy.

    Dziękuję za pomoc.
    Pawełr

  • 2. Data: 2005-09-05 20:56:31
    Temat: Re: podatek od czynności cywilno prawnych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Sep 2005, Pawełr wrote:

    > pewna firma, która jest płatnikiem VAT,
    > chce kupić ode mnie urządzenie elektroniczne.
    > Poproszono mnie o wystawienie rachunku.
    > Czy mogę wystawić jakikolwiek rachunek?

    IMO nie "jakikolwiek" ale "za co, kto, komu, kiedy, za ile" :]

    > i czy będę musiał zapłacić podatek od czynności
    > cywilno prawnych?

    1. Nie podajesz kwoty (jest zwolnienie)
    2.
    +++
    Art. 10.
    [...]
    2. Płatnikami podatku są:
    [...]
    2) nabywcy rzeczy - od umów sprzedaży, jeżeli nabywca kupuje
    te rzeczy do przerobu lub sprzedaży.
    ---

    Nie mamy pojęcia w jakim celu kupili "sprzęta".

    > Nie było żadnej pisemnej umowy.

    IMHO bez znaczenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd