  • 1. Data: 2005-08-11 21:17:08
    Temat: premia - jak dostac najwiecej?
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Zasluzylem sobie na dosc wysoka premie. Problem w tym, ze chcialbym dostac
    jak najwiecej netto. Jesli dostane to z pensja, zusy i podatki zjedza
    znaczna jej czesc. Pracodawca powiedzial, ze jesli cos wymysle to dogada sie
    ze mna. Jest mozliwosc skorzystania z jakiejs innej jego spolki czyli nie
    tam gdzie jestem zatrudniony. Czy jest inny sposob wyplaty tak aby
    zminimalizowac obciazenia? Chodzi o to zeby koszt dla pracodawcy byl ten
    sam a dla mnie zostalo jak najwiecej. Kwota brutto to ok. 115 tys zl. czyli
    ok 70 tys na reke. Czy mozna wycisnac wiecej? :)

    z gory dziekuje za pomoc w optymalizacji :)
    CHRIS

  • 2. Data: 2005-08-12 07:50:11
    Temat: Re: premia - jak dostac najwiecej?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 11 sierpnia 2005 23:17, gdy CHRIS napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > sie ze mna. Jest mozliwosc skorzystania z jakiejs innej jego spolki czyli

    No to UoD z tamtym podmiotem. Od UoD nie masz ZUS-u, a do tego masz 50% KUP.
    Uwaga! Coś z Vatem się namieszało w U-Z i UoD ponoć od czerwca.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-08-12 16:00:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > No to UoD z tamtym podmiotem. Od UoD nie masz ZUS-u, a do tego masz 50% KUP.

    50% KUP nie jest od UoD a od "sprzedaży praw". Jak ktoś przypadkiem
    wykona UoD w której "dzieło" jest autorskie to ZAMIAST opodatkować
    ją jako "dochody z umów osobistych" opodatkowuje ją jako "przychody
    z praw majątkowych" i już ma 50% KUP :]
    Ty Tristanie jeszcze się niepoprawnie wyrażasz ?? ;)

    > Uwaga! Coś z Vatem się namieszało w U-Z i UoD ponoć od czerwca.

    ...2004 roku :>
    I to właśnie od "umów autorskich" bardziej niż od normalnych UoD/UZ

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-08-12 16:54:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 12 sierpnia 2005 18:00, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
> [...]

    > z praw majątkowych" i już ma 50% KUP :]
    > Ty Tristanie jeszcze się niepoprawnie wyrażasz ?? ;)

    No zdarza się :)

    > ...2004 roku :>

    Poważnie? Bo właśnie pytałem dwa biura rachunkowe w Hindenburgu w czerwcu i
    wszystkie nabierały wody w usta, że nie wiedzą, bo to dopiero weszło i by
    poczekać kilka miesięcy, aż się to unormuje i nabiorą wprawy.

    > I to właśnie od "umów autorskich" bardziej niż od normalnych UoD/UZ

    To może Ty rozwiniesz ten wątek, skoro Doradcy Podatkowi (r) nie wiedzą?

  • 5. Data: 2005-08-12 19:04:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 12 sierpnia 2005 18:54, gdy Tristan Alder napisał(a) coś na
> [...]

    > i wszystkie nabierały wody w usta, że nie wiedzą, bo to dopiero weszło i
    > by poczekać kilka miesięcy, aż się to unormuje i nabiorą wprawy.

    Dopytywałem i mówią, że od 1 sierpnia teraz weszła jakaś zmiana w tych
    watach właśnie.

  • 6. Data: 2005-08-12 20:37:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Poważnie? Bo właśnie pytałem dwa biura rachunkowe w Hindenburgu w czerwcu i
    > wszystkie nabierały wody w usta, że nie wiedzą, bo to dopiero weszło i by
    > poczekać kilka miesięcy, aż się to unormuje i nabiorą wprawy.

    Tia.
    Wraz ze zmnianą ustawy o VAT 1.V.2005 wlazło opodatkowanie (VAT) do
    VATowej definicji "działalności" z karkołomnie zapisanym zwolnieniem
    ("nikt nic nie wie" jak to ugryźć).
    No to w czerwcu br zmienili.
    Nie muszę ci dodawać z jakim skutkiem :>

    > To może Ty rozwiniesz ten wątek, skoro Doradcy Podatkowi (r) nie wiedzą?

    Tylko do "umów autorskich" mogę dodać że wg treści ustawy z 1.V.2005
    większość (znacząca) interpretacji przychyla się do stanowiska że
    od nich VAT ma być.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-08-13 10:12:09
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    > Tylko do "umów autorskich" mogę dodać że wg treści ustawy z 1.V.2005
    > większość (znacząca) interpretacji przychyla się do stanowiska że
    > od nich VAT ma być.

    Czy dobrze zrozumialem, ze mozliwa jest UoD na 100 tys zl z kosztem 20% i
    nie wymagany jest od niej VAT?

    Czy nie przeszkadza jesli prowadze dzialalnosc gospodarcza i jestem
    vatowcem?

    CHRIS

  • 8. Data: 2005-08-13 10:22:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2005, CHRIS wrote:
    [...]
    > Czy dobrze zrozumialem, ze mozliwa jest UoD na 100 tys zl
    > z kosztem 20% i nie wymagany jest od niej VAT?

    Są sprzeczne interpretacje.
    Ja się trzymam wersji że jeśli to nie jest w zakresie DG (nie jest
    to taka sama działalność, nie korzystam z zasobów "w DG" itp)
    to nie jest wymagany.
    Przyznam że ostatniej nowelizacji jeszcze nie przegryzałem tak
    dokładnie jak ustawy z 1.V.2005 - ale... mam nadzieję że jest
    tak samo.

    > Czy nie przeszkadza jesli prowadze dzialalnosc gospodarcza i jestem
    > vatowcem?

    Musisz rozstrzygnąć sam.
    To co napisałem powyżej to nie porada ale również nie czysto
    teoretyczne dywagacje: to stwierdzenie że stosuję do siebie
    (też mam DG z VATem), po prawdzie kwoty UoD jakby ciupinkę
    nie przystają do 100 kzł ;>... no ale nie oVATowuję.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-08-18 17:31:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > (też mam DG z VATem), po prawdzie kwoty UoD jakby ciupinkę
    > nie przystają do 100 kzł ;>... no ale nie oVATowuję.

    Zwroccie uwage, ze na pewno nie bedzie pelnego zusu od calej tej
    kwoty, bo wczesniej sie zderzymy z gornym ograniczeniem rocznym
    skladek na spoleczne. Nie zmienia to faktu, ze pewne obciazenie
    bedzie, i tez nie widze za bardzo lepszego pomyslu niz UoD.

    marekz

  • 10. Data: 2005-08-20 08:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Zwroccie uwage, ze na pewno nie bedzie pelnego zusu od calej tej kwoty

    ...ale tu nie chodzi o ZUS !
    O *VAT*...
    Ktoś ma DG (oVATowane) i *jednocześnie* wykonuje umowy osobiste.
    Ma oVATowcać czy nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)