  • 1. Data: 2003-06-25 11:35:04
    Temat: Kasa mieszkaniowa a ulga remontowa
    Od: Jolanta Targowska <j...@e...com.pl>

    Mam pytanie. W tym roku ko?czy mi si? umowa na oszczedzanie w kasie
    mieszkaniowej, wi?ksza czesc pieniedzy przeznaczylam na zakup nowego
    mieszkania.Pozostala kwote chcialabym przeznaczyc na dokonczenie go, aby
    sie wprowadzic. Mam pytanie czy od kwoty wydanej na rzeczy remontowe
    typu kafelki, parkiety bede mogla odliczyc 19%, tzn skorzystac z ulgi
    remontowej, jesli te rzezcy bede kupowac za pieniadze, ktore wczesniej
    byly zaoszczedzoen w kasie mieszkaniowej?W umowie kasy mam zaznaczoen za
    srodki wydam na zakup mieszkania i na remont.I czy moge robic zakupy
    zanim zamieszkam i potem to odliczac?
    Jolka

  • 2. Data: 2003-06-26 12:33:27
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa a ulga remontowa
    Od: s...@b...pl

> [...]
    > byly zaoszczedzoen w kasie mieszkaniowej?W umowie kasy mam zaznaczoen za
    > srodki wydam na zakup mieszkania i na remont.I czy moge robic zakupy
    Odliczenia remontowe zaczynają się od momentu "zasiedlenia" mieszkania,
    czyli wszystkie zakupy zanim zamieszkasz nie podlegają uldze remontowej.

    Koniec oszczędzania w KM dodatkowo komplikuje sprawę, zgodnie z ustawą
    w roku wycofania pieniędzy z KM ulgi na zakup nowego mieszkania (stara ulga
    budowlana której już nie ma) i ulgi na wydatki remontowe pomniejszane są
    o kwoty dokonanych odliczeń w KM w całym okresie oszczędzania.
    Chodzi o to żeby nie można było wpłacić do KM 20000 za miesiąc je wybrać i
    wydać na remont mieszkania po czym odliczyć ulgi 30% + 19% .
    W praktyce możesz założyć że z tytułu ulgi remontowej w tym roku nic nie
    odliczysz,
    w przyszłym roku pewnie zlikwidują ulgę remontową więc też nic nie odliczysz ...

  • 3. Data: 2003-06-26 15:04:59
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

> [...]
    > odliczysz,
    > w przyszłym roku pewnie zlikwidują ulgę remontową więc też nic nie

    A może zrobić tak:
    1. Przedłużyć oszczędzanie w KM do nastepnego roku.
    2. Wziąć kredyt hipoteczny.
    3. Kupić mieszkanie.
    4. Wykorzystać ulgę remontową.
    5. W 2005 roku wybrać pieniądze z KM i nimi spłacić kredyt.

    Mam nadzieję, że tak wolno.
    Robert

  • 4. Data: 2003-06-27 06:09:30
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > 5. W 2005 roku wybrać pieniądze z KM i nimi spłacić kredyt.

    Oczywiście chodziło o 2004 rok.
    Robert