  • 1. Data: 2003-11-04 22:12:38
    Temat: rozliczanie diet zagranicznych w JDG
    Od: "seni" <s...@w...pl>

    Czy osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza polegajaca na wynajmowaniu sie
    do pracy jako kierowca samochodu ciezarowego wrzucac w koszty diety
    (zagraniczne i krajowe) oraz ryczalt za spanie w samochodzie(tak to sie
    chyba nazywa)? Czy tez takie mozliwosci istnieja jedynie w przypadku
    stosunku pracy, czy rowniez w JDG?
    Jesli tak, jak sie to rozlicza w KPiR? Wystawia sie rozliczenie wyjazdow
    sluzbowych?
    Wlasciciel samochodu ciezarowego wystawia jedna fakture za wszystkie
    wykonane transporty w danym miesiacu. Czy diete mozna odliczyc (jesli
    oczywiscie w ogole mozna) na podstawie sredniego kursu NBP z danego
    miesiaca, czy tez musi to byc kazdy dzien podytu za granica przeliczony wg
    dziennego kursu?

    Bede wdzieczna za pomoc.
    Pozdr.
    seni

  • 2. Data: 2003-11-06 13:36:01
    Temat: Re: rozliczanie diet zagranicznych w JDG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2003, seni wrote:

> [...]
    >+ stosunku pracy, czy rowniez w JDG?
    >+ Jesli tak, jak sie to rozlicza w KPiR? Wystawia sie rozliczenie wyjazdow

    Widzę że wszyscy "odpuścili".
    To ja temat zawężę: do delegacji krajowych :)
    1. możesz w koszty wliczyć wszystko na co masz "kwitki".
    Z VATem jest niestety różnie - za hotel nie przysługuje
    odliczenie VAT, ale możesz dać brutto w koszt
    2. możesz liczyć sobie delegację w znaczeniu "koszt ryczałtowy
    ustalony przez ministra" na zasadach "takich jak pracownik",
    dziś: 20zł/dobę (i komplikacje przy ułamkach doby :)) Wtedy
    musisz wystawić sobie właśnie "rozliczenie" albo jakoś
    podobnie nazwany dowód wewnętrzny
    3. zasada ogólna: żadnych innych ryczałtów (poza tym "za
    delegację"). Ryczałt noclegowy nie przysługuje. Nie wiem
    czy to co piszesz o "spaniu w samochodzie" to jakiś inny
    ryczałt - ale wtedy musisz znać podstawę prawną (co to
    za przepis), i *mieć pewność* że tam napisano "prowadzący
    DG na zasadach takich jak pracownicy" - AFAIK tak jest
    *tylko* przy ww. kwocie "delegacyjnej".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-07 09:47:36
    Od: "seni" <s...@w...pl>

    > Widzę że wszyscy "odpuścili".

    Jednak nie wszyscy, więc wielkie dzięki :)

    A przy okazji jeszcze jedno pytanie - koszt związane z zakupem odzieży,
    ewentualnie "środków czystości". Również chodzi o DG. Do jakiej wysokości
    mogą być te koszty a jeśli ryczałt, to ile on wynosi?

    Pozdr.
    seni

  • 4. Data: 2003-11-13 02:35:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2003, seni wrote:
    >+ A przy okazji jeszcze jedno pytanie - koszt związane z zakupem odzieży,

    ...o ile dobrze pamiętam wnioski ze starych dyskusji, to w rachubę
    wchodzi wyłącznie odzież ochronna i specjalistyczna, nie nadająca
    się do wykorzystania "osobistego".

    >+ ewentualnie "środków czystości".

    ...dla pracowników... (AFAIK)

    >+ Również chodzi o DG. Do jakiej wysokości
    >+ mogą być te koszty a jeśli ryczałt, to ile on wynosi?

    AFAIK nie ma "ryczałtów" dla prowadzącego w tym zakresie.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)