  • 1. Data: 2007-09-28 07:44:28
    Temat: spolka cywilna i sprzet
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Zakladam ze wspolnikami spolke cywilna. Chcemy wprowadzic do niej swoje
    laptopy aby je potem amortyzowac.
    O ile sie orientuje mozna to zrobic od razu w ramach umowy spolki, albo
    pozniej.

    Jak jest z deklaracja wartosci tych laptopow? Czy musi byc w pelni
    rynkowa ? Czy jesli nei bedzie to ktos od razu przyjdzie i spyta "co tak
    drogo"?

    Czy jesli we wlasnej firmie kupuje rzeczy powyzej ceny rynkowej, to ktos
    sie moze przyczepic ze dzialal na szkode spolki ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2007-09-28 09:43:12
    Temat: Re: spolka cywilna i sprzet
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2007 o 09:44:28 Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jesli we wlasnej firmie kupuje rzeczy powyzej ceny rynkowej, to ktos
    > sie moze przyczepic ze dzialal na szkode spolki ?

    IMVHO to ma znaczenie w dwóch "obszarach"
    - relacje między wspólnikami i póxniejszy podział majątku - jak Ty
    zawyżysz wartość
    to potem więcej Ci skapnie, co może się innym nie spodobać
    - PCC - tutaj podatek idzie od wartości umowy(nie wiem czy mogą szacować
    wartość rynkową wkładów przy umowach spółki)

    Do amortyzacji idzie zdaje się jedno z dwojga: albo cena nabycia, albo
    wartośc rynkowa z grudnia.
    Ale przyznam że nie chce mi się teraz sprawdzać w updof

  • 3. Data: 2007-09-28 09:58:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, Piotr Wojcicki wrote:

> [...]
    > pozniej.
    >
    > Jak jest z deklaracja wartosci tych laptopow?

    A dowody zakupu masz, czy pochodzą z przemytu? ;)

    > Czy jesli we wlasnej firmie kupuje rzeczy

    Możesz po polsku?
    Jako wspólnik SC chcesz od samego siebie kupić coś co spółka sprzedaje? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-28 10:56:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2007 o 11:58:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Możesz po polsku?
    > Jako wspólnik SC chcesz od samego siebie kupić coś co spółka
    > sprzedaje? :)

    Czekaj czekaj, ja wiem co na tej grupie na ten tema się sądzi,
    ale mam w ręku wiążącą interpretację we własnej sprawie, w myśl której
    dla fiskusa takie transakcje są całkowicie poprawne i oprócz ryzyka
    szacowania
    nie ma innych zagrożeń.

  • 5. Data: 2007-09-28 11:56:30
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > A dowody zakupu masz, czy pochodzą z przemytu? ;)

    Chyba nie mam obowiazku rpzechowywania dowodow zakupu rzeczy zakupionych
    2 lata wczesniej ?

    > Możesz po polsku?
    > Jako wspólnik SC chcesz od samego siebie kupić coś co spółka sprzedaje? :)

    Ok to jeszcze raz po Polsku :-)
    Czy jesli spolka zakupi z jakiegos zrodla sprzet duuzo powyzej ceny
    rynkowej, to czy ktos sie przyczepi (urzad skarbowy ?? ?) ze wspolnicy
    dzialaja na szkode swojej spolki ? Moim zdaniem to moja sprawa ze jestem
    niegospodarny, ale spotkalem sie z opinia ze to nie tylko moja sprawa.

    Pozdrawiam,
    Piotr Wójcicki

  • 6. Data: 2007-09-28 12:11:14
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2007 o 13:56:30 Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    > dzialaja na szkode swojej spolki ? Moim zdaniem to moja sprawa ze jestem
    > niegospodarny, ale spotkalem sie z opinia ze to nie tylko moja sprawa.

    Ty zapłacisz podatek od ceny sprzedaży, a spólka wrzuci w koszty cenę
    rynkową

  • 7. Data: 2007-09-28 21:37:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Chyba nie mam obowiazku rpzechowywania dowodow zakupu rzeczy zakupionych 2
    > lata wczesniej ?

    Nie ma.
    Rozpędziłem się, dla SC jest przepis szczególny o obowiązku wyceny :)

> [...]
    > szkode swojej spolki ? Moim zdaniem to moja sprawa ze jestem niegospodarny,
    > ale spotkalem sie z opinia ze to nie tylko moja sprawa.

    Hm. Może ktoś chciec szukać dziury w całym, nie wiem.
    Zakładam że stroną nie ma być współnik, szwagier, pracownik...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-09-29 14:44:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM.gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rynkowej, to czy ktos sie przyczepi (urzad skarbowy ?? ?) ze wspolnicy
    > dzialaja na szkode swojej spolki ? Moim zdaniem to moja sprawa ze jestem

    IMHO zarzut dzialania na szkode ma sens tylko przy spolkach kapitalowych...

    Pozdrawiam
    SDD