  • 1. Data: 2009-03-20 17:01:41
    Temat: sprzeadż auta osobowego od kt. odliczono 6000 zł vat
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    taka sprzedaż jest zwolniona z podatku vat jeśłi pojazd spełnia warunki
    pojazdu używanego , ale trzeba będzie zrobić korektę vat i oddać cały
    odliczony vat --czy mam racje jeśli tak to po co całe to zamieszanie -
    nie rozumię

    jacek

  • 2. Data: 2009-03-20 17:53:27
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    doczytałem ze cały vat należy oddać tylko wtedy gdy samochód jest używany i
    sprzeadż nastąpil w 1-szym roku użytkowania potem 1/5 za każdy rok

    jacek

  • 3. Data: 2009-03-21 08:34:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Mar 2009, jacek wrote:

    > doczytałem ze cały vat należy oddać tylko wtedy gdy samochód jest używany
    > i sprzeadż nastąpil w 1-szym roku użytkowania potem 1/5 za każdy rok

    s#1/5#-1/5#
    :)

    A tak przy okazji mnie naszło - pamięta ktoś, jak było do 30.IV.2004?
    Bo w myśl wyroku opartego o dyrektywy, skoro zakres prawa do odliczeń
    obejmuje "moment tuż przed wejściem", to taka sama zasada powinna
    dotyczyć również zwolnienia.
    Czyli odsprzedaż może być zwolniona tylko o ile była zwolniona (a nie
    pamiętam czy była :))

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-03-23 06:06:50
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    Gotfryd czyli moja interpretacja jest dobra ?.
    czy w takim wypadku trzeba zastosować też strukturę sprzedaży na koniec roku
    do vat czy ta korekta wystarczy

    odnośnie twoich wątpliwośći to wydaje mi się ze do 30 04 2004 sprzezdaż taka
    nie była zwolniona z vat

    jacek

  • 5. Data: 2009-03-23 09:58:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2009, jacek wrote:

    > Gotfryd czyli moja interpretacja jest dobra ?.

    Już zapomniałem jaka była :)

    > czy w takim wypadku trzeba zastosować też strukturę sprzedaży na koniec roku
    > do vat czy ta korekta wystarczy

    Sprawdź w przepisie o strukturze - sprzedaż ST *nie* wchodzi do
    struktury sprzedaży, na podstawie której określa się "procenty"
    przysługujących praw do odliczania!
    Odwołanie się do zasady "przeznaczenia do czynności opodatkowanych
    albo zwolnionych" w przypadku sprzedaży ST dotyczy *wyłącznie* tego ST
    (samego do siebie, czyli prawo do odliczeń odnosi się *tylko* do
    tego ST), a nie do reszty sprzedaży.

    > odnośnie twoich wątpliwośći to wydaje mi się ze do 30 04 2004 sprzezdaż taka
    > nie była zwolniona z vat

    Thx.
    Jeśli tak było, to dzisiejsze zwolnienie jest w świetle wyroków ETS
    bezprawne.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-03-23 20:20:33
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    swoją drogą ten kto tak miesza w podaku vat powinien być ukarany , tyle
    niepotrzebnych niczemu niesłużących zmian wprowadza tylko zament

    jacek

  • 7. Data: 2009-03-23 22:17:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Mar 2009, jacek wrote:

    > swoją drogą ten kto tak miesza w podaku vat powinien być ukarany

    U.... to nie tylko w podatku VAT.
    Napisz czy migasz kierunkowskazem kiedy jedziesz na zakręcie :)
    (a potem zajrzyj co napisali w Prawie o Ruchu Drogowym, z naciskiem
    na słowo "lub"...)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-03-25 08:28:14
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    > U.... to nie tylko w podatku VAT.

    ale vat jest najwiecej głupot niepotrzebnych

  • 9. Data: 2009-03-25 08:41:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-03-2009 o 09:28:14 jacek <8...@w...pl> napisał(a):

    > ale vat jest najwiecej głupot niepotrzebnych

    No co Ty, nie znasz się, VAT to sukces budżetowy
    a nie jakieś głupoty.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek