  • 1. Data: 2009-03-20 12:28:31
    Temat: PIT-38
    Od: "jpgo" <j...@o...pl>

    Czy ktos wie jak rozumiec sekcje "D" w PIT - 38 ,ze "Kwota z poz.27 nie moze
    przekroczyc kwoty z poz25" ?
    Ja mam wlasnietaka sytucje ,ze moje straty z poprzedniego roku przekraczaja
    dochody z tego roku.
    Co nalezy w tym wypadku zrobic ?

    PZDR

  • 2. Data: 2009-03-20 13:16:00
    Temat: Re: PIT-38
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "jpgo" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze przekroczyc kwoty z poz25" ?
    > Ja mam wlasnietaka sytucje ,ze moje straty z poprzedniego roku

    Wpisac straty w wysokości dochodów z bieżącego roku, tak aby podstawa
    podatku była równa 0. Pozostałą częśc strat rozliczyc w latach nastepnych.

  • 3. Data: 2009-03-20 13:16:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 13:28:31 +0100, jpgo napisał(a):

    > Czy ktos wie jak rozumiec sekcje "D" w PIT - 38 ,ze "Kwota z poz.27 nie
    > moze przekroczyc kwoty z poz25" ?

    Chyba masz stary formularz. Obecnie to rubryki 29 i 27

    > Ja mam wlasnietaka sytucje ,ze moje straty z poprzedniego roku
    > przekraczaja dochody z tego roku.
    > Co nalezy w tym wypadku zrobic ?

    W danym roku możesz odliczyć nie więcej niż 50% straty z roku
    poprzedniego. Jeśli i to przekracza bieżący dochód, to odliczasz mniej
    niż 50%. Resztę odliczysz w następnych latach.