  • 1. Data: 2009-03-20 16:24:57
    Temat: ZUS stan salda
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Czy może ktoś się orientuje czy można prosić w ZUS - ie, papier typu
    jak były księgowane składki odprowadane na ubezpieczenia. Pytanie
    zadaje w takim sensie, że ostatnio w naszej firmie zwrócilismy się do
    ZUS o zaświadczenie o niezaleganiu. Składki na ZUS przeważnie nie są
    płacone w terminie ale jak już są wpłacone to razem odsetkami, no i
    dzisiaj zapłaciłam składki na społeczne za dwa miesiące i doliczyłam
    odsetki i tu Pani mi dzwoni, że brakuje jej odsetek w kwocie 5,40 zł
    no i pytam się za który miesiąc mi te odsetki brakują, pani "bardzo
    miło" mnie poinformowała, że za składki za luty no i koniec rozmowy.
    No i sprawdzam te odsetki za ten luty, kwota odsetek powinna wynosic
    11,00 zł no i tyle zostało zapłacone. Zadzwoniłam do ZUS no i mówię
    kobiecie że zapłaciłam pełne odestki i mówię ze miało być 11,00 zł a
    ona na to, że faktycznie te 11,00 zł powinno być wpłacone no i ja się
    pytam no to za co ja mam płacić te 5,40 zł a ona, że może za poprzedni
    miesiąc, sprawdzając dalej okazało się, że odsetki też zostały
    zapłacone w pełnej wysokosci. Dalej już Pani się nie chciało wpłat
    sprawdzać. Chciałabym wyjaśnić w którym momencie nie zostały te
    odsetki zapłacone, sprawdzając u siebie papiery miałam wszystko
    zapłacone wraz z odsetkami.

  • 2. Data: 2009-03-20 19:59:43
    Temat: Re: ZUS stan salda
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    asuszek wrote:
    > Czy może ktoś się orientuje czy można prosić w ZUS - ie, papier typu
    > jak były księgowane składki odprowadane na ubezpieczenia.

    Można prosić.

    > odsetki i tu Pani mi dzwoni, że brakuje jej odsetek w kwocie 5,40 zł

    Jutro zadzwoni i powie, że brakuje 1500zł.
    A jak poprosisz pisemnie, to masz nadpłatę :-)