  • 11. Data: 2009-05-10 08:28:13
    Temat: Re: sprzedaż firmom oprogramowania
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Wiesz, pisano z założeniem że czytający zna PODSTAWY.
    > Bo treść art.111 ustawy o VAT to chyba "podstawa"? ;)
    > Weźże i raz przeczytaj, choćby tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    no i co tam stoi w sprzecznosci z tym co napsialem o kupnie osoby nie
    prowazdacej DG nosnika od firmy ?

    > Co do fiskalizacji Ci nie powiem, bo ... unikam kasy rejestrującej.
    > Sprzedaż "dla firm" a dla OFnpDG tylko z rzadka i starannie
    > selekcjonowana
    > (żeby "nie wpaść w kasę").

    no dobra odpowiedzia na moje pytanie jest ze musi miec kase iod pierwszej
    sprzedazy tak czy nie ?
    Sprzedaje nosnik. Ja robie kup teraz na aukcji allegro z konta nie
    fakturowego i nie chce faktury, rozumiem ze gosc jest udupiony jak nie ma
    kasy ? Bo albo podpadnie fiskusowi albo allegro ? :)

  • 12. Data: 2009-05-10 08:28:43
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Firmie masz obowiązek wystawić fakturę czy sobie ona chce czy nie. A jak
    > szef kupuje sobie na osobisty użytek to nie jest sprzedaż firmie.

    no toz wlasnie mowie o sprzedazy nie na firme.

  • 13. Data: 2009-05-10 08:29:21
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z sobota 09 maj 2009 17:25
    > (autor wspolna-flaszka.pl
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gu47a0$7hh$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale założenie wejściowe było, że sprzedaje tylko ,,firmom''.

    a ja daje zalozenie ze sprzedaje na allegro a ja klikam kup teraz (jako
    osoba nie prowadzaca). Negatyw albo US rozumiem tak ?

  • 14. Data: 2009-05-10 08:31:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-05-2009 o 10:29:21 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a ja daje zalozenie ze sprzedaje na allegro a ja klikam kup teraz (jako
    > osoba nie prowadzaca). Negatyw albo US rozumiem tak ?

    Zamiast "nie da się" prościej jest "jak to zrobić".
    Zapewniam cię że się da.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 15. Data: 2009-05-10 08:34:11
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > To wtedy NIE KUPUJE FIRMA.
    > Nie, nie można sprzedawać FIRMIE *czegokolwiek* bez wystawienia
    > faktury. Taka sprzedaż łamie nakaz art.106 ustawy o VAT - przepis
    > jest prosty jak drut (kolczasty): "sš obowišzani wystawić fakturę"
    > Czy przeczytałeś go choć raz?

    z powyzszego mojego koslawego zdania wynika ze chodzi mi o kupno nie na
    firme :)
    Czyli chodzilo mi o to ze prowadze dg ale ze zlosliwosci kupuje na tej
    aukcji jako nie firma i chce dokonczenia trasnakcji. Albo wysyla mi z
    nosnikiem i wystawia paragon lub negatyw.

    > Nie ma takiej możliwości.

    jw.

    > Jak "kupuje firma" (również osoba prowadząca DG kiedy kupuje *w celu
    > gospodarczym*) to sprzedawca *musi* wystawić fakturę.
    > Jak kupujący nie chce faktury to sprzedawca musi założyć że zakup
    > jest w celach nie DG ("lub dla rolnika ryczałtowego").

    o taki przypadek chodzi

    > To kupujesz "w celach osobistych".

    to wiem nie pytam w jakim celu tylko co wtedy

    > Jak każdy kto nie prowadzi DG.
    > I *z firmą* nie ma to *nic* wspólnego.

    no wiem, pytam co wtedy, paragon albo brak sprzedazy ?

    > Zacznij od tego, ze takiego zakupu nie wrzucisz w koszty...
    > (z rzadkimi wyjątkami w postaci np. środków trwałych, ale już
    > nie WNiP).

    to wiem, na priv ci wysle czemu ppytalem i czemu tak pokretnie

  • 16. Data: 2009-05-10 08:38:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-10, wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl> wrote:

    [...]

    > no toz wlasnie mowie o sprzedazy nie na firme.

    No a autor pyta o coś innego, więc po co komplikować?
    Ja też na ten przykład sprzedaję tylko firmom.
    I nie. Nie wystawiam na Allegro. Allegro nie jest
    "tylko dla firm".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-05-10 08:40:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 maj 2009 10:29
    wasz znak: <gu6395$g28$1@inews.gazeta.pl>):

    > a ja daje zalozenie ze sprzedaje na allegro a ja klikam kup teraz (jako
    > osoba nie prowadzaca). Negatyw albo US rozumiem tak ?

    No to jak chcesz sprzedawać ,,prywatnie'' to pozostaje Ci kupić Kasię
    Fiszkalną. Albo sprzedawać wyłącznie podmiotom gospodarczym.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-05-10 08:44:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 maj 2009 10:34
    wasz znak: <gu63i8$h5o$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > aukcji jako nie firma i chce dokonczenia trasnakcji. Albo wysyla mi z
    > nosnikiem i wystawia paragon lub negatyw.

    a) no na allegro to raczej nie można zakładać, że tylko dla firm, więc skoro
    tam handlujesz, to kup Kasię.

    b) Z drugiej strony, za co negatyw, skoro w warunkach aukcji było, że tylko
    dla firm (o ile to znów sprzeczne z regulaminem nie jest)....

    --
    Tristan

  • 19. Data: 2009-05-10 08:53:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-05-2009 o 10:28:13 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > fakturowego i nie chce faktury, rozumiem ze gosc jest udupiony jak nie ma
    > kasy ? Bo albo podpadnie fiskusowi albo allegro ? :)

    Więcej inwencji, sprzedawałem już na Allegro soft pudełkowy nie mając
    kasy fiskalnej i nikomu nie podpadłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-05-10 08:54:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-05-2009 o 10:44:53 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > b) Z drugiej strony, za co negatyw, skoro w warunkach aukcji było, że tylko
    > dla firm (o ile to znów sprzeczne z regulaminem nie jest)....

    Nie jest, a przynajmniej nic takiego nie znalazłem. Co więcej
    Allegro wręcz wymaga żeby wszelkie warunki i ograniczenia
    były w treści aukcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek